خواص سیاه دانه

خواص سیاه دانه

از گیاهانی که در گذشته به کرات از آن به عنوان داروی گیاهی استفاده می‌شد سیاه دانه است. از خواص سیاه دانه در طب قدیم برای درمان انگل، سردرد، دندان درد، گرفتگی بینی، آنفولانزا، سرفه و تنظیم قاعدگی استفاده شده است. ما در این مطلب می خواهیم از دیگر خواص شگفت انگیز و بسیار خوب این دانه گیاهی صحبت کنیم.

 

جلوگیری از سفید شدن مو با سیاه دانه

اگر حس می کنید در سنین پایین هستید و موهایتان شروع به سفید شدن کرده است می توانید روغن سیاه دانه را با روغن زیتون مخلوط و این ترکیب خمیر شده را به بر روی پوست سرتان بگذارید، ماساژ دهید و بعد از ۱۵ دقیقه آن را با آب گرم شستشو دهید این کار را به صورت ماهانه تکرار کنید.

جلوگیری از فشار خون بالا با استفاده از سیاه دانه

با توجه به اینکه سیاه دانه سرشار از پروتئین، کربوهیدرات و اسیدهای آمینه است می تواند به خوبی کلسترول ldl و فشار خون بالا را کاهش دهد. برای کاهش فشارخون می توانید چند قاشق روغن سیاه دانه را به یک لیوان آب جوش اضافه کنید سپس آن را به صورت گرم میل کنید.

درمان آسم با سیاه دانه

آسم یکی از مشکلات تنفسی می باشد که درمان آن کمی طولانی و مدت دار است. برای این که به راحتی بتوانید آن را درمان کنید و یا شدت آن را کاهش دهید، می‌توانید یک قاشق سیاه دانه و عسل را با یکدیگر ترکیب کرده و میل کنید.

درمان ریزش مو با سیاه دانه

روغن سیاه دانه با توجه به ویتامین هایی که در خود دارد می‌تواند ریزش مو را قطع کند. برای این منظور هر روز روغن سیاه دانه را کف دستتان ریخت و به موهای خود ماساژ دهید.

درمان اسهال با سیاه دانه

اگر زمانی که اسهال دارید یک قاشق چایخوری روغن سیاه دانه را با با کمی عسل ترکیب کنید و آن را استفاده کنید به احتمال خیلی قوی این حالت را از بین خواهد برد. این ترکیب را روزانه دو بار مصرف کنید‌.

درمان سردرد با سیاه دانه

از جمله گیاهانی است که می‌تواند در درمان بسیاری از موارد مانند تسکین درد از جمله سر درد کمک کند. سردرد های خوشه ای و یا سینوسی به بینایی و حتی بویایی هم لطمه وارد می کنند، که برای این منظور می توانید روغن سیاه دانه را با عسل ترکیب کنید و میل کنید.

کاهش درد دندان با سیاه دانه

دندان درد یکی از مشکلاتی است که می تواند به علل زیادی پدید آید. اگر دندان درد به سراغتان آمده است می توانید با سیاهدانه تا حدود زیادی آن را کاهش دهید. برای این منظور مقدار کمی از سیاه دانه را بجوشانید و با مقدار کمی سرکه سیب مخلوط کنید و این ترکیب را در روز دوبار استفاده نمایید.

مضرات سیاه دانه

 

گاهاً حساسیت می تواند باعث دردسر کسانی که با سیاه دانه در ارتباط هستند شود. دانه های سیاه دانه می تواند سبب قرمزی پوست، تاول و درد شدید شود. همچنین افت فشار خون یکی از این موارد دیگری است که می‌تواند در بعضی افراد رخ دهد که سبب تاری دید و سرگیجه خواهد شد. همچنین با توجه به تحقیقات مشخص شده است که خانم‌های باردار نیز نباید از این گیاه استفاده کنند چرا که ماهیچه های نرم رحم را تخریب خواهد کرد.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین