خواص لیموترش

خواص لیموترش

 

خواص لیموترش برای پوست

لیموترش می تواند برای پوست بسیار مفید باشد. در واقع اگر می خواهید رنگ پوست تان را روشن کنید ۱ لیموی تازه بردارید و سپس آب آن را بگیرید. حال آب گرفته شده را روی پوست صورت ماساژ دهید. ۵ دقیقه برای اینکار کفایت می کند. سپس صورت تان را شستشو دهید.

 

خواص لیموترش برای کبد

لیموترش به حد کافی دارای اسید سیتریک است. این ماده توانایی زیاد کردن مایع صفرا را دارد. مایع صفرا نیز در بدن وظیفه از بین بردن سم از کبد را بر عهده دارد. پس اگر می خواهید کبدتان را محافظت کنید حتماً از لیموترش استفاده نمایید.

 

خواص لیموترش و عسل

ترکیب لیموترش و عسل معجزه ای برای سلامتی است. پس چه بهتر این معجون را استفاده کنید. برای تهیه آن، ۱ لیوان آب را بجوشانید و صبر کنید تا خنک شود. سپس ۱ قاشق عسل به آن بیفزائید. اگر عسل کیفیتش عالی باشد که چه بهتر. در اخر نیز یک عدد لیموترش تازه درون لیوان قرار داده و سپس ترکیب را بهم بزنید و بنوشید.

 

خواص لیموترش برای چشم

برای برطرف کردن پف چشم هم می تواند از لیموترش استفاده کنید. برای اینکار پنبه ای برداشته و آن را به لیموترش آغشته نمایید. اجازه دهید تا کمی روی چشم بماند و سپس آن را با آب سرد شستشو دهید. با توجه به اینکه لیموترش ویتامین سی دارد می تواند کلاژن بسازد و در نتیجه پف زیر چشم را بهبود می بخشد.

 

خواص لیموترش برای لک صورت

استفاده از ماسک های لیموترش به خوبی می تواند لک های صورت را برطرف کند. البته قبل از استفاده از ماسک لیموترش برای اینکه بدانید حساسیت پوستی به لیموترش ندارید آن را ابتدا به قسمت دیگری از پوست بزنید تا مشخص شود که حساسیت نداشته اید. برای این که ماسک داشته باشید، به یک لیموترش تازه نیاز داریم. سپس آب آن را بگیرید. و بعد آن را روی پنبه و یا پارچه کاملاً تمیز بمالید . در اخر نیز پنبه یا پارچه را روی صورت قرار دهید. ۳۰ دقیقه بعد پوست صورت را با آب سرد بشوئید.

 

خواص لیموترش برای لاغری

لیموترش چربی سور بسیار خوبی محسوب می شود. معجونی را می توانید با لیموترش تهیه کنید تا به لاغری تان کمک کند. برای این منظور ۱ لیوان آب ولرم را به ۱ قاشق غذا خوری آب لیمو ترش اضافه کنید و در انتها ۱ قاشق هم عسل بیفزائید. این معجون را استفاده کنید. ( به صورت ناشتا )

 

خواص لیموترش برای دندان

اگر درد دندان دارید، می توانید از آب لیموترش استفاده کنید. درد دندان را به خوبی کم می کند. همچنین اگر لثه تان خونریزی دارد، هم می توانید لیموترش به قسمت مشکل دار بچکانید. ضمن اینکه لیموترش دهان را نیز خوشبو خواهد کرد.

 

خواص لیمو ترش برای جلوگیری از سرطان

لیموترش می تواند با سلول های سطانی در بدن درگیر شود و آنها را از بین ببرد. این خاصیت در پست لیموترش بیشتر دیده می شود. پس توصیه می کنیم که به قدر کافی از لیموترش استفاده نمایید چرا که در لیموترش لیمونن و سالوسترول وجود دارد که این امر را به خوبی میسر خواهد کرد.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین