طرز تهیه شربت آلبالو

شربت آلبالو , طرز تهیه شربت آلبالو , دستور شربت آلبالو , avfj Hgfhg

شربت آلبالو یکی از شربت های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است. امروز با ورود شربت های شرکتی این شربت خوشمزه را در هر زمانی می توانید تهیه نمایید اما اگر می خواهید این شربت را به صورت کاملا طبیعی و بدون مواد نگهدارنده تهیه کنید با این آموزش همراه باشید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ تا ۸ نفر شربت آلبالو تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه شربت آلبالو در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم شربت آلبالو
آلبالو۲۵۰ گرم
شکر۵۰۰ گرم
آب ولرم¼ لیوان

دستور طرز تهیه

ابتدا آلبالوها را می شوییم و با دقت چوب هایشان را جدا کرده و هسته هایشان را خارج می کنیم. آلبالوها را در یک ظرف مناسب ( لعابی ) می ریزیم و شکر را روی آنها می پاشیم. ظرف آلبالوها را از شب قبل داخل یخچال قرار می دهیم تا آلبالوها آب بیندازند.

پس از گذشت این مدت قابلمه لعابی را روی حرارت قرار می دهیم و آب ولرم را به قابلمه اضافه می کنیم. حرارت زیر قابلمه باید ملایم باشد ، اگر حرارت خیلی کم باشد رنگ شربت سیاه می شود و اگر خیلی زیاد باشد آلبالوها را می سوزاند.

هم زدن شربت را ادامه می دهیم تا شکر به طور کامل در شربت حل شود. بعد از اینکه شکر حل شد اجازه می دهیم حدود ۱۵ دقیقه شربت را روی حرارت بماند تا غلظت کافی را به دست آورد. پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

شربت را صاف می کنیم و پس از ریختن در یک ظرف دربسته در یخچال قرار می دهیم. آلبالوهای موجود در شربت را می توانیم برای تهیه مربای آلبالو استفاده کنیم. برای هر بار مصرف مقدار کمی از شربت آلبالو به همراه مقداری آب خنک داخل لیوان می ریزیم و پس از مخلوط کردن شربت و آب مصرف می کنیم.

همچنین ببینید : شربت به لیموشربت تخم شربتیشربت سکنجبینلیموناد


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین