طرز تهیه شربت پرتقال

شربت پرتقال , sharbat portaghal , طرز تهیه شربت پرتقال , دستور شربت پرتقال , avfj vjrhg

شربت پرتقال یک شربت خوش طعم است که به دلیل وجود آب پرتقال در آن سرشار از ویتامین C است. این شربت را می توانید در کنار صبحانه یا عصرانه به عنوان یک نوشیدنی مفید و پر از ویتامین میل نمایید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای تست مقداری شربت پرتقال تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه شربت پرتقال در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم شربت پرتقال
پرتقال۲ کیلوگرم
آب پرتقال۲ پیمانه
آب۳ پیمانه
شکر۳ پیمانه
اسانس پرتقالبه دلخواه

دستور طرز تهیه

ابتدا یک قابلمه مناسب انتخاب کنید و ۳ پیمانه ( لیوان ) آب داخلش بریزید و روی حرارت قرار دهید. سپس شکر را به قابلمه اضافه کنید و مخلوط آب و شکر را هم بزنید تا شکر به طور کامل در آب حل شود. حدود ۳۰ دقیقه با حرارت ملایم بگذارید شربت بجوشد.

بهتر است شربت را صاف کنید ، اگر امکانش نیست کف های روی شربت را با کف گیر بگیرید. بعد از ۳۰ دقیقه آب پرتقال را به قابلمه اضافه کنید و حرارت را کمی زیاد کنید تا شربت به جوش بیاید. سپس پرتقال ها را پوست بگیرید و داخل یک پارچه نازک و تمیز قرار دهید.

پارچه را محکم گره بزنید و داخل قابلمه شربت بگذارید تا شیره پرتقال ها به خورد شربت برود. بعد از جوش آمدن شربت مجددا حرارت را کم کنید تا حدود ۳۰ دقیقه شربت بجوشد. بعد از اینکه ۳۰ دقیقه گذشت پارچه حاوی پرتقال ها را از شربت خارج کنید.

بگذارید پارچه و پرتقال های درونش سرد شود سپس آنرا فشار دهید و عصاره اش را به شربت اضافه کنید. صبر کنید تا شربت خنک شود سپس آنرا در یخچال بگذارید. در زمان مصرف مقداری از شربت را با آب خنک مخلوط کنید و میل نمایید.

نکات تهیه شربت پرتقال

رنگ شربت پرتقال

برای زیباتر شدن شربت پرتقال می توانید از رنگ  خوراکی نارنجی استفاده کنید یا مقداری اسانس پرتقال داخل شربت بریزید. در مراحل پایانی تهیه شربت پرتقال ۵ دقیقه قبل از اینکه شربت را از روی حرارت بردارید باید رنگ یا اسانس پرتقال را اضافه کنید و شربت را خوب هم بزنید.

همچنین ببینید : شربت به لیموشربت سکنجبینشربت لیمونادشربت تخم شربتی


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین