خواص گوشت مرغ

خواص گوشت مرغ,khavas goosht morgh,عوارض گوشت مرغ,مضرات گوشت مرغ,o,hw ',aj lvy

گوشت مرغ

همه چیز در مورد گوشت مرغ

مرغ های امروزی از نسل هزاران سال پیش مرغ جنگلی سرخ هستند که زادگاه اصلی آن شبه قاره هند بوده است. به دلیل مصرف بالای گوشت مرغ در جهان مرغ به عنوان گسترده ترین و پر استفاده ترین ماکیان شناخته می شود.

جالب است بدانید قبل از اینکه نژادهای گوشتی مرغ به وجود بیایند از جوجه خروس ها به عنوان جوجه گوشتی استفاده می شد. در سال ۱۹۱۶ نژاد مرغ ها اصلاح شد و جوجه مرغ های گوشتی جایگزین جوجه خروس ها شدند.

خواص گوشت مرغ

پیشگیری از پوکی استخوان

گوشت مرغ حاوی مقادیر مناسبی از پروتئین است و این عنصر برای پیشگیری از کاهش تراکم در افراد سالمند بسیار مهم است. سالمندان می توانند با مصرف متعادل مرغ این پروتئین را دریافت کنند. البته برای مصرف مقدار گوشت مرغ در برنامه غذایی حتما باید با متخصص تغذیه مشورت شود زیرا مصرف زیاد پروتئین هم می تواند پوکی استخوان را تشدید کند.

پیشگیری از سرطان

یکی از خواص گوشت مرغ این است که می تواند احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهد. گوشت مرغ حاوی مقادیر غنی از سلنیوم است. جالب است بدانید که سلنیوم یکی از اجزای مهم متابولیکی ( هورمون های تیروئیدی ، سیستم دفاعی آنتی اکسیدانی و سیستم ایمنی ) در بدن است.

محققین بر این باورند که بین بروز سرطان در بدن انسان و دریافت سلنیوم یک ارتباط مهم وجود دارد و آن ارتباط این است که سلنیوم مانع از ابتلا به سرطان می شود. مصرف ۱۲۰ گرم گوشت مرغ می تواند حدود ۴۰ درصد از نیاز روزانه بدن به سلنیوم را برطرف کند.

پیشگیری از آلزایمر

یکی از فواید گوشت مرغ این است که می تواند از مبتلا شدن به بیماری آلزایمر پیشگیری کند. تحقیقات نشان داده است که مصرف غذاهایی مانند گوشت مرغ که حاوی مقادیر غنی از ویتامین B3 ( نیاسین ) هستند می توانند باعث پیشگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر شوند.

در یک تحقیق مشخص شده است که افرادی که از رژیم غذایی شان ۲۲ میلی گرم نیاسین در روز دریافت می کرده اند در مقایسه با افرادی که ۱۳ میلی گرم نیاسین در روز دریافت می کردند تا ۷۰ درصد احتمال ابتلا به آلزایمر و یا پیشرفت بیماری در آنها کمتر بوده است.

زیان های گوشت مرغ

چربی زیاد و چاقی

یکی از زیان های مرغ این است که قسمت هایی از آن می تواند به خاطر چربی زیاد باعث چاقی شود. بال های سوخاری مرغ که خوردنش خیلی مرسوم شده است سرشار از کالری و چربی است و به عنوان پیش غذا مصرف می شود که این امر باعث می شود کالری دریافتی در یک وعده غذایی خیلی بالا باشد.

توجه داشته طبق نظر کارشناسان مصرف گردن مرغ هم به دلیل اینکه قابل شستشو نیست توصیه نمی شود. گردن مرغ محل عبور نسوج عصبی و بسیاری از غدد لنفاوی است و به همین خاطر که شستشوی آن غیر ممکن است توصیه می شود مصرف نشود.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین