خواص ذرت

خواص ذرت,khavas zorrat,عوارض ذرت,مضرات ذرت,زیان های ذرت,o,hw bvj

ذرت

همه چیز در مورد ذرت

ذرت یکی از مهم ترین غلات است و بعد از گندم بیشترین زمین های زیر کشت متعلق به این غله می باشند. بیشترین مصرف ذرت در صنایع غذایی می باشد و از مهم ترین خوراکی هایی که با آن تهیه می شود می توان به ذرت مکزیکی ، پاپ کورن و .. اشاره کرد.

زادگاه اصلی این گیاه آمریکای مرکزی است و قبل از اینکه قاره امریکا کشف شود توسط مردم بومی که همان سرخ پوست ها بودند کشت می شده است. این گیاه در برابر سرما مقاوم نیست و در فصل بهار در مناطق گرمسیر کشت می شود.

خواص ذرت

پیشگیری از سرطان روده

یکی از خواص ذرت این است که می تواند از سرطان روده پیشگیری کند. ذرت حاوی مقادیر مناسبی از فیبر خوراکی است که با کاهش سطح کلسترول خون کمک شایانی می کند و احتمال مبتلا شدن به سرطان روده را در فرد مصرف کننده کاهش می دهد.

محافظت از قلب

یکی از فواید ذرت این است که می تواند به سلامت قلب کمک کند. ذرت حاوی مقادیر غنی از آنتی اکسیدان ها و فیتونوترینت هاست که می توانند باعث کاهش گرفتگی عروق شوند. ضمن اینکه برخی آنتی اکسیدان های ذرت می توانند آنزیم آنژیوتانسین را مهار کنند و موجب کاهش فشار خون شوند.

مفید برای دیابت

مصرف ذرت به دلیل اینکه حاوی انواع فیبرها است برای قند خون مناسب است. البته استفاده از ذرت برای افراد دیابتی باید کنترل شده و تحت نظر پزشک انجام شود زیرا نمایه گلایسمی بالایی دارد. ضمن اینکه مصرف ذرت در افراد سالم برای پیشگیری از مبتلا شدن به دیابت مناسب است.

مضرات ذرت

واریس و سرماخوردگی

یکی از زیان های ذرت این است که می تواند به افراد مبتلا به واریس زیان هایی وارد کند و باید با تشخیص پزشک مصرف شود. ضمن اینکه افراد مبتلا به سرماخوردگی نباید ذرت را به صورت سرخ شده مصرف کنند. البته ذرت آب پز مشکلی برای سرماخوردگی ایجاد نمی کند.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین