خواص سیب زمینی

خواص سیب زمینی,khavas sibzamini,مضرات سیب زمینی,o,hw sdf cldkd

سیب زمینی

همه چیز در مورد سیب زمینی

سیب زمینی طبق نظریه دانشمندان بیش از ۷۰۰۰ سال پیش از یک گیاه واحد در پرو به وجود آمده است. اولین جایی که در ایران زیر کشت سیب زمینی رفت روستای پشند در اطراف کرج بود و به همین خاطر سیب زمینی پشندی هنوز هم معروف است.

سیب زمینی یک گیاه زیر زمینی و چند ساله است ولی در کشاورزی امروزی به صورت یک ساله کشت می شود. بیشترین مصرف سیب زمینی در صنایع غذایی است و از پرمصرف ترین غذاهایی که با آن تهیه می شود می توان به کوکو سیب زمینی اشاره کرد.

خواص سیب زمینی

سلامت لثه ها

یکی از خواص سیب زمینی محافظت از لثه ها در برابر خونریزی است. سیب زمینی حاوی مقادیر غنی از ویتامین ث هست که می تواند از خونریزی لثه ها پیشگیری کند. البته باید از سیب زمینی تازه استفاده کنید ، زیرا در اثر ماندگی سیب زمینی و پخت نامناسب اکثر ویتامین ث موجود در آن از بین می رود.

پاکسازی کبد

یکی از فواید سیب زمین این است که می تواند باعث تمیز شدن کبد شود. سیب زمینی حاوی مقادیر مناسبی پتاسیم است که این عنصر برای پاک سازی و تمیزی کبد نیاز است. ضمن اینکه مصرف سیب زمینی می تواند باعث جوانی بدن شود.

درمان اسهال

برای درمان و متوقف کردن اسهال هم می توانید از سیب زمینی استفاده کنید. برای این منظور باید سوپ سیب زمینی را به جای آب به همراه شیر بپزید و میل کنید. بعد از مصرف سوپ اسهال سریعا متوقف می شود.

مقوی برای نوزاد

یکی از خواص سیب زمینی برای زنانی که بچه شیرخوار دارند این است که می تواند باعث ازیاد شیر شود. سیب زمینی حاوی مقادیر مناسبی از ویتامین B6 است که با مصرف ان شیر مادران بیشتر می شود و در نتیجه نوزادی سالم تر خواهند داشت.

رفع چین و چروک صورت

با استفاده از ماسک سیب زمینی می توانید چین و چروک صورت را کاهش دهید. برای این منظور سیب زمینی خام را رنده کنید و مقداری عسل به آن اضافه کنید. روی قسمت هایی مورد نظر و لک های صورت ماساژ دهید.

زیان های سیب زمینی

افزایش قند خون

از عوارض سیب زمینی در افرادی که مبتلا به قند خون هستند این است که باعث افزایش قند می شود. سیب زمینی حاوی مقادری غنی نشاسته است که باعث بالا رفتن قند خون می شود. این افراد حتما باید با مشورت پزشک اقدام به مصرف سیب زمینی کنند.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین