با امکانات کاربردی گوشی تلفن بی سیم آشنا شوید

با امکانات کاربردی گوشی تلفن بی سیم آشنا شوید

تلفن‌های بیسیم این روزها تقریبا در هر خانه‌ای دیده می‌شوند. قابلیت‌ها و امکاناتی که این محصولات در اختیار کاربران قرار می‌دهند، به قدری متنوع هستند که به انتخاب اول مشتریان برای منازل تبدیل شده‌اند. دقیقا به خاطر همین امکانات کاربردی است که حتی با وجود گسترش تلفن‌های همراه، گوشی‌های تلفن بی سیم هم‌چنان از جایگاه مناسبی در میان کاربران برخوردار هستند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی مهم‌ترین امکانات کاربردی گوشی تلفن بی سیم بپردازیم. اگر قصد خرید یک تلفن ثابت برای منزل یا حتی محل کار خود را دارید، حتما تا پایان با ما همراه باشید. البته از آن‌جایی که تلفن‌های بیسیم را در کشورمان با نام و برند پاناسونیک می‌شناسند، در ادامه، روی ویژگی‌ها و قابلیت‌های مهم مدل های مختلف تلفن بیسیم پاناسونیک در ایران تاکید بیشتری خواهیم داشت.

تلفن بی سیم چیست و چگونه کار می‌کند؟

تلفن بیسیم یکی از انواع مدل‌های تلفن ثابت است. این محصول از یک دستگاه پایه و یک یا چند گوشی بیسیم تشکیل شده است. پایه یا بیس این تلفن به پریز تلفن وصل شده و گوشی‌های بیسیم از طریق وایرلس، با پایه ارتباط برقرار می‌کند. به این ترتیب، می‌توانید در حین مکالمه گوشی بیسیم را در فاصله مشخصی که به آن برد یا آنتن دهی گفته می‌شود، حرکت دهید.

اصلی‌ترین دلیل محبوبیت تلفن‌های بیسیم، قابلیت جابه‌جایی و حرکت در حین مکالمه است. نسل اولیه تلفن‌های ثابت، به صورت رومیزی بودند و نمی‌توانستید در حین صحبت کردن آن‌ها را حرکت دهید. البته امکانات و قابلیت‌های متنوع گوشی‌های بیسیم، یکی دیگر از عوامل استقبال مشتریان از این محصولات به شمار می‌رود.

البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که قیمت تلفن‌های بی سیم در مقایسه با مدل‌های رومیزی بالاتر است. دلیل این موضوع نیز به همین قابلیت‌ها و امکانات کاربردی گوشی‌های بیسیم باز می‌گردد.

مهم‌ترین قابلیت‌های گوشی تلفن بی سیم

تلفن‌های بیسیم پاناسونیک به واسطه برخی از قابلیت‌های منحصر به فردی که دارند، خیلی زود توانستند جای خود را در سبد خرید مشتریان باز کنند. در ادامه به مهم‌ترین امکانات این محصولات خواهیم پرداخت.

منشی تلفنی

منشی تلفنی یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های یک تلفن بیسیم محسوب می‌شود. منشی تلفنی به این صورت عمل می‌کند که در صورت عدم پاسخ‌گویی شما به تماس‌های ورودی، پیغام مخاطبین را ضبط می‌کند. شما نیز در اولین فرصت می‌توانید به این پیغام‌های ضبط شده گوش داده و در صورت لزوم، به آن‌‌ها پاسخ دهید. یکی از مدل هایی که از این قابلیت پشتیبانی میکند تلفن پاناسونیک ۳۷۲۱ است. لازم به ذکر است که برخی از مدل‌های تلفن بی سیم پاناسونیک، ممکن است از این قابلیت پشتیبانی نکنند. بنابراین در هنگام خرید، حتما در ارتباط با منشی تلفنی، از فروشنده سوال کنید.

مهم‌ترین نکاتی که باید در ارتباط با منشی تلفنی به آن‌ها توجه کنید، مدت زمان ضبط هر پیغام و حداکثر ظرفیت پیام‌های ضبط شده است. به عنوان مثال، ممکن است یک تلفن بیسیم پاناسونیک، قابلیت ضبط کردن ۲۰ دقیقه پیام در هر تماس و هم‌چنین ذخیره کردن ۶۰ پیغام را داشته باشد. این فاکتورها، در مدل‌های مختلف گوشی‌های بیسیم، با هم‌دیگر متفاوت خواهند بود.

با امکانات کاربردی گوشی تلفن بی سیم آشنا شوید

منشی تلفنی به این صورت عمل می‌کند که در صورت پاسخ‌گو نبودن شما به تماس، ابتدا یک پیام برای مخاطب پخش می‌شود و پس از آن، فرد تماس گیرنده می‌تواند برایتان پیغام بگذارد. جالب است بدانید بسیاری از مدل‌های تلفن بیسیم پاناسونیک به کاربران اجازه می‌دهند تا پیام منشی تلفنی را با صدای خودشان ضبط کنند.

لیست سیاه (Call Block)

تماس‌های ناشناس یا مزاحم همیشه آزار دهنده هستند. خوشبختانه بسیاری از مدل‌های تلفن بیسیم پاناسونیک، یک راه حل را برای خلاص شدن از دست شماره‌های ناشناس، تماس‌های تبلیغاتی یا افراد مزاحم، به کاربران خود ارائه می‌دهند. می‌توانید شماره‌هایی که دوست ندارید با شما تماس بگیرند را به راحتی در لیست سیاه تلفن خود قرار داده و برای همیشه از دست آن‌ها خلاص شوید.

بر اساس مدل تلفن بیسیم پاناسونیک، کاربران می‌توانند تعداد مشخصی از شماره‌های مزاحم را در بخش Call block قرار دهند. البته هر زمان که تمایل داشتید، می‌توانید این شماره‌ها را از لیست سیاه خارج کنید. جالب است بدانید که روی صفحه کلید برخی از تلفن‌های بیسیم، یک کلید برای ارسال مستقیم تماس‌های ورودی به لیست سیاه، تعبیه شده است.

روم مانیتورینگ

 این قابلیت برای مادران خانه‌دار که از نوزادان خردسال نگه‌داری می‌کنند، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بر اساس روم مانیتورینگ، می‌توانید گوشی بیسیم را در اتاق استراحت کودک قرار دهید تا به محض بیدار شدن یا گریه کردن او، از طریق دستگاه پایه به شما هشدار داده شود. البته لازم به ذکر است که این قابلیت در بسیاری از مدل‌های پایین رده و حتی میان رده پاناسونیک، لحاظ نشده است.

در صورت لزوم می‌توانید تلفن بیسیم را به شکلی تنظیم کنید که در زمان بیدار شدن کودک، از طریق تلفن همراه یا حتی یک تلفن ثابت دیگر، به شما هشدار داده شود. در برخی از موارد به روم مانیتورینگ، بیبی مانیتورینگ (Baby monitoring) نیز گفته می‌شود.

قابلیت استفاده در نبود برق

در صورتی که تلفن بیسیم پاناسونیک شما از این قابلیت پشتیبانی نماید، حتی در صورت قطع شدن برق نیز می‌توانید از آن استفاده کنید. برای این کار و در زمانی که برق قطع است، باید گوشی بیسیم را روی دستگاه پایه قرار دهید. در این شرایط و با فشار دادن کلید اسپیکر، می‌توانید اقدام به برقراری تماس یا پاسخ دادن به تماس‌های ورودی نمایید.

یکی از مدل های تلفن پاناسونیک که از این قابلیت پشتیبانی می کند تلفن پاناسونیک ۳۷۱۱ است.

با امکانات کاربردی گوشی تلفن بی سیم آشنا شوید

البته توجه داشته باشید که مدت زمانی که بدون وجود برق می‌توانید از تلفن بیسیم استفاده کنید، به شارژ باقی‌مانده در باتری‌های گوشی بی سیم بستگی دارد. این قابلیت هم ممکن است در همه مدل‌های پاناسونیک لحاظ نشده باشد. بنابراین در زمان خرید، در مورد قابلیت قطع شدن برق، از فروشنده سوال نمایید.

قابلیت Link-to-cell

این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تلفن همراه خود را از طریق قابلیت بلوتوث، با گوشی بیسیم ست کنند. به این ترتیب، اگر آنتن گوشی شما قطع یا کم شد، می‌توانید با استفاده از Link-to-cell می‌توانید از طریق گوشی بیسیم، به تمامی تماس‌های ورودی خود پاسخ دهید. به صورت کلی می‌توان گفت که تنها مدل‌های گران‌قیمت پاناسونیک از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند.

کلام پایانی

همان‌طور که مشاهده کردید، تلفن‌های بیسیم و به ویژه محصولات شرکت پاناسونیک، از قابلیت‌های کاربردی زیادی برخوردار هستند. ما در این مقاله سعی کردیم با بررسی برخی از این امکانات منحصر به فرد، شما را با این تلفن‌های محبوب، مقرون به صرفه و باکیفیت آشنا کنیم.

در پایان توصیه می‌کنیم با توجه به زیاد شدن محصولات تقلبی با نام و برند پاناسونیک در بازار، تلفن‌های بیسیم را تنها از مراکز مجاز و نمایندگی‌های رسمی پاناسونیک خریداری نمایید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین