چه چیزهایی برای بواسیر ضرر دارد؟

اگر به یک کلینیک تخصصی بواسیر برای درمان این عارضه مراجعه کنید حتما متوجه خواهید شد که تغذیه در روند درمان این بیماری نشیمنگاه نقش اساسی دارد. در طی دوران ابتلا به بواسیر مصرف یا عدم مصرف برخی از مواد غذایی می‌تواند روند درمان را سرعت ببخشد. همچنین مصرف برخی از مواد غذایی مانند غذاهایی که احتمال ابتلا به یبوست را افزایش می‌دهند ممکن است وضعیت بواسیر را حادتر کند.

بنابراین با توجه به نقش مهمی که تغذیه در روند درمان دارد، توصیه ما این است که حتما از جراح بواسیر خانم تهران سوال کنید چه مواد غذایی در زمان ابتلا به بواسیر منع مصرف دارند. از آنجایی که بواسیر یک بیماری نشیمنگاه است مصرف هر غذایی که سیستم گوارشی فرد را مختل کند موجب حادتر شدن وضعیت بواسیر در فرد نیز می‌شود. فست فودها جزو مواد غذایی به شمار می‌روند که در طول درمان هموروئید نباید مصرف شوند. غذاهای دیر هضم مانند گوشت قرمز نیز از دیگر مواد غذایی است که پیش از درمان بواسیر نباید مصرف شود.

بواسیر درجه‌های مختلفی از ۱ تا ۴ دارد که بسته به شدت آن طبقه بندی می‌شود. علائم ناشی از بواسیر درجه ۱ و ۲ را به احتمال زیاد می‌توان با کمک درمان خانگی بواسیر درمان کرد اما برای بهبود بواسیر درجه ۳ و ۴ که به بواسیر بیرون زده نیز معروف است باید مداخله‌های دارویی و پزشکی صورت بگیرد. قطعی‌ترین روش درمان هموروئید لیزر بواسیر یا جراحی به شیوه سنتی است. دیگر راه‌های درمان هموروئید مانند استفاده از پماد آنتی هموروئید یا درمان‌های خانگی تنها علائم ناشی از بواسیر مانند درد، تورم و خارش را بهبود می‌بخشند اما این احتمال وجود دارد که هر زمان دوباره بواسیر حادتر از گذشته عود کند.

اگر به دنبال یک کلینیک تخصصی بواسیر هستید می‌توانید به بیتاکلینیک مراجعه کنید. اغلب افراد علی‌الخصوص خانم‌ها با مشاهده علام بواسیر به دلایلی چون شرم و خجالت از مراجعه به پزشک ممانعت می‌کنند. عدم درمان به موقع بواسیر روند درمان را سخت‌تر می‌کند. توصیه ما به خانم‌هایی که دچار بواسیر هستند، مراجعه به جراح بواسیر خانم تهران است. یکی از امتیازهای ویژه بیتاکلینیک برخورداری از پزشک و پرسنل خانم برای لیزر بواسیر است.

چه چیزهایی برای بواسیر ضرر دارد؟

مواد غذایی مضر برای بواسیر کدام است؟

سبک غلط زندگی و تغذیه نامناسب یکی از اصلی‌ترین علل ابتلا به بیماری‌های مختلف به شمار می‌رود و بواسیر نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. مصرف برخی از مواد غذایی نه تنها ممکن است خطر ابتلا به هموروئید را افزایش دهد بلکه در صورت ابتلا نیز با مصرف این مواد غذایی وضعیت بواسیر حادتر می‌شود. طبق گفته جراح بواسیر خانم تهران در بیتاکلینیک، دکتر پروانه منصوری، پرهیز از خوردن برخی از مواد غذایی روند درمان این عارضه را سرعت می‌بخشد. در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد.

گوشت گوساله

یکی از مضرترین مواد غذایی که در زمان ابتلا به بواسیر نباید مصرف شود گوشت گوساله است. اما چرا گوشت گوساله روند درمان بواسیر را با مشکل مواجه می‌کند؟ برای جلوگیری از ابتلای حیوانات به برخی از بیماری‌ها آنتی بیوتیک‌هایی به آن‌ها تزریق می‌شود که کارکرد معده انسان را مختل می‌کند. زمانی که دفع مدفوع با مشکل مواجه شود و به راحتی صورت نگیرد با وارد شدن فشار به ناحیه مقعد احتمال ابتلا به بواسیر نیز افزایش می‌یابد. به همین خاطر تمام پزشکان کلینیک تخصصی بواسیر در تهران توصیه می‌کنند که تا زمان درمان کامل بواسیر از مصرف گوشت گوساله پرهیز کنید.

مواد غذایی که احتمال یبوست را افزایش می‌دهند

یبوست از اصلی‌ترین علل ابتلا به بواسیر به شمار می‌رود به همین خاطر مصرف هرگونه مواد غذایی که احتمال یبوست را افزایش دهد توصیه نمی‌شود. علاوه بر مواد غذایی برخی از داروها نیز ممکن است فرد را دچار یبوست کنند. بنابراین اگر در زمان ابتلا به هموروئید به سر می‌برید اما در حال مصرف داروهای دیگری نیز هستید بهتر است با پزشک کلینیک تخصصی بواسیر در رابطه با داروهایی که مصرف می‌کنید مشورت کنید.

چه چیزهایی برای بواسیر ضرر دارد؟

غذاهای چرب

اگر می‌پرسید چه چیزهایی برای بواسیر ضرر دارد باید بدانید که غذاهای چرب از دیگر مواد غذایی هستند که مصرف آن‌ها در زمان ابتلا به بواسیر ممنوع است. غذاهای بسیار چرب ترشح اسید معده را بیشتر کرده و ترشح اسید معده موجب سوزش معده می‌شود. ترشح اسید معده به میزان زیاد حتی برای افراد سالم نیز خطرساز است. چنانچه مبتلا به بواسیر هم باشید درد معده بیشتر خواهد شد. از همین‌رو بهتر است تا بهبودی قطعی بواسیر از مصرف غذاهای چرب خودداری کنید.

لبنیات

معده بسیاری از افراد توانایی هضم لاکتوز لبنیات مانند شیر را ندارد به همین خاطر پس از مصرف شیر دچار دل درد یا یبوست می‌شوند. از همین‌رو بهتر است مواد لبنی که باعث ایجاد گاز روده می‌شود را تا زمان درمان کامل بواسیر مصرف نکنید.

کافئین

مصرف کافئین در زمان ابتلا به بواسیر موجب ملتهب‌تر شدن هموروئید شده و روند درمان آن را کندتر می‌کند چراکه مصرف مواد غذایی کافئین دار آب بدن را کم کرده و در نتیجه موجب خارش ناحیه بروز بواسیر می‌شود. علاوه بر کافئین مصرف مقدار زیادی چای در طول روز نیز بواسیر را حادتر می‌کند.

مسهل کننده‌های سیستم گوارش

همان‌طور که مصرف غذاهایی که یبوست را تشدید می‌کند برای بواسیر ضرر دارد، مصرف ملین کننده‌های معده به مقدار زیاد نیز خطرساز است. مصرف غذا یا داروهای ملین به میزان زیاد موجب از دست رفتن آب بدن و ضعف و بی حالی می‌شود.

مصرف نمک و غذاهای شور

دکتر پروانه منصوری، مدیریت کلینیک تخصصی بواسیر در تهران، مصرف نمک در طول درمان بواسیر را برای بیماران خود ممنوع می‌کند چراکه بطور کلی مواد اسیدی، نمک و ادویه جات در غذاها دفع مدفوع را مشکل‌تر می‌کنند و هر چه دفع مدفوع سخت‌تر شود، وضعیت بواسیر نیز حادتر می‌شود.

لیزر بواسیر در تهران

چه چیزهایی برای بواسیر ضرر دارد؟

همان‌طور که ابتدای مقاله نیز ذکر کردیم قطعی‌تری روش درمان هموروئید لیزر بواسیر یا جراحی به شیوه‌ سنتی است. با توجه به عوارض‌های کمتر و مزایای بیشتر لیزر، این روش پیشنهادی دکتر پروانه منصوری برای درمان هموروئید به شمار می‌رود. در لیزر درمانی بواسیر احتمال درد، خونریزی، ابتلا به عفونت و برگشت مجدد هموروئید به میزان بسیار زیادی کاهش خواهد یافت. لیزر هموروئید یک درمان سرپایی است که در کلینیک انجام می‌شود و بیمار نیازی به بستری شدن نخواهد داشت به همین خاطر هزینه لیزر بواسیر از جراحی سنتی مناسب‌تر است.

کلینیک تخصصی بواسیر

اگر می‌خواهید بدانید چه چیزهایی برای بواسیر ضرر دارد و در زمان ابتلا به هموروئید مصرف چه مواد غذایی می‌تواند موجب بهبود هموروئید شود باید به یک کلینیک تخصصی هموروئید مراجعه کنید. بیتاکلینیک یکی از تخصصی‌ترین کلینیک‌های درمان بیماری‌های نشیمنگاه چون بواسیر و کیست مویی در شمال غرب تهران است که با برخورداری از بهترین جراح بواسیر خانم تهران مشغول به فعالیت است. برای دریافت مشاوره یا تعیین وقت از کلینیک بیتا برای معاینه نزد بهترین جراح بواسیر خانم در تهران می‌توانید به وبسایت بیتاکلینیک مراجعه کنید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین