پاسخ ۱۰ سؤال مهم در مورد صابون زردچوبه و صابون سفیداب

چرا صابون های گیاهی محبوبیت بالایی دارند؟ بهترین صابون گیاهی چه صابونی است؟ مهم ترین سؤالات در مورد صابون زردچوبه و صابون سفیداب چه سؤالاتی هستند؟

صابون ها به عنوان یکی از پرمصرف ترین محصولات آرایشی و بهداشتی در سراسر جهان شناخته می شوند. به صورت کلی صنعت محصولات بهداشتی و شوینده ها به شدت مورد توجه قرار گرفته اند و سالانه پول های کلانی در این صنعت به گردش در می آید. بر اساس آخرین آما مصرف سرانه صابون ها در ایران بیش از ۱ کیلوگرم در سال است که حتی از آمارهای جهانی نیز بیشتر است و این نشان از اهمیت بالای بهداشت در میان ایرانیان دارد. امروزه انواع صابون ها در دسترس افراد قرار دارند که به شیوه های صنعتی و شیمیایی و طبیعی تهیه و تولید می شوند.

صابون زردچوبه و صابون سفیداب

هر چند که صابون های شیمیایی فواید و قابلیت های متعدد و فراوانی دارند اما قطعاً معایب و ایراداتی دارند و می توانند اثرات تخریبی مختلفی بر پوست داشته باشد به همین دلیل در سال های اخیر استفاده از صابون های طبیعی و گیاهی رواج پیدا کرده است. صابون های گیاهی مختلفی در بازار وجود دارند که هر کدام قابلیت ها و کاربردهای مختلفی دارند و می توانند عوارض مختلف پوستی را درمان کنند. از مهم ترین و پر مصرف ترین صابون ها می توان به صابون زردچوبه و صابون سفیداب اشاره کرد که هر کدام فواید مختلفی دارند. در ادامه به بررسی مهم ترین سؤالات در مورد این صابون ها پرداخته می شود.

صابون گیاهی چیست؟

صابون ها در حقیقت نمک اسیدهای چرب هستند. تاریخ استفاده از صابون ها به دوران روم باستان بر می گردد. مردم در آن ایام از ترکیب چربی های حیوانی، خاکستر و آب باران صابون ساخته و از آن برای مصارف شست و شو استفاده می کردند. انواع مختلفی از صابون ها وجود دارند. صابون های گیاهی نیز نوعی از صابون ها هستند که بر خلاف صابون های شیمیایی هیچگونه مواد افزودنی، نگهدارنده و ترکیبات شیمیایی در آنها استفاده نشده است.

این صابون ها در اصل بر پایه روغن های گیاهی تولید می شوند و علاوه بر مصارف بهداشتی می توانند در درمان عوارض مختلف پوستی نیز مؤثر باشند. خواص دارویی صابون های گیاهی به دلیل وجود اسانس گیاهان طبیعی در آنها می باشد. هر کدام از گیاهان موجود در طبیعت خواص درمانی متعددی دارند و زمانی که از آنها در تولید صابون های گیاهی استفاده شود می توانند مزایای متعددی داشته باشند.

محبوب ترین صابون های گیاهی و طبیعی

افراد بر اساس نوع ژنتیک و هورمون ها، جنسیت، نوع تغذیه، محیط زندگی و شرایط جغرافیایی، سبک زندگی و … از انواع مختلف پوست مانند پوست های چرب، پوست های خشک، پوست های مختلط، پوست های حساس و پوست های عادی برخوردار هستند و بر اساس نوع پوست خود می توانند از صابون های طبیعی و گیاهی استفاده کنند.

از جمله محبوب ترین و پرمصرف ترین صابون های گیاهی می توان به مواردی مانند صابون گیاهی آلوئه ورا، صابون گیاهی اسطدوخدوس، صابون گیاهی لیمو و گلیسیرین، صابون گیاهی قهوه، صابون زردچوبه، صابون سفیداب، صابون رزماری، صابون حنا، صابون بابونه، صابون زیتون، صابون گل سرخ، صابون زغال، صابون آرگان و … اشاره کرد. هر کدام از این صابون ها کاربردها و قابلیت های مختلف و منحصر به فردی دارند و می توانند برای انواع پوست ها استفاده شوند.

مهم ترین سؤالات در مورد صابون زردچوبه و صابون سفیداب

صابون زردچوبه و صابون سفیداب از جمله صابون های طبیعی و گیاهی هستند که کاربردهای فراوانی دارند و می توانند علاوه بر شست و شو در درمان عارضه ها و حساسیت های پوستی مؤثر باشند. ممکن است افرادی که از این صابون ها استفاده می کنند سؤالات متعددی در مورد آنها داشته باشند. مهم ترین سؤالات و پاسخ های آنها در مورد این صابون ها به شرح زیر می باشند:

صابون زردچوبه و صابون سفیداب

۱-    کاربردهای صابون زردچوبه چیست؟

از آنجایی که در ساخت صابون زردچوبه از زردچوبه استفاده شده است بنابراین می توان انتظار داشت که تمام خواص این گیاه در داخل صابون نیز وجود داشته باشد. از مهم ترین خواص، کاربردها و قابلیت های صابون زردچوبه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این صابون به عنوان یک روشن کننده قوی عمل می کند و می تواند پوست صورت را به خوبی شفاف کند و تیرگی های آن را از بین ببرد.
  • این صابون می تواند در برطرف کردن و رفع انواع لک ها و همچنین کک و مک ها کاربردی باشد.
  • صابون زردچوبه می تواند به عنوان یک ضد چین و چروک قوی شناخته شود و می تواند باعث صاف شدن پوست شود.
  • این صابون در از بین بردن انواع جوش ها، آکنه ها و جای جوش های قدیمی مؤثر باشد و پوست صورت را شفاف تر کند.
  • برای از بین بردن جوش های سر سیاه می توان از این صابون استفاده کرد.

۲-    کاربردهای صابون سفیداب چیست؟

تاریخچه استفاده از سفیداب به قرن ها قبل بر می گردد و مردم در سال های گذشته در هنگام استحمام از این ماده استفاده می کردند. سفیداب در قالب های مختلفی در دسترس مصرف کننده ها قرار دارد. قیمت صابون سفیداب در مقایسه با محصولاتی با کاربردهای مشابه کمتر است در حالی که افراد می توانند نتایج بهتری از آن دریافت کنند. از مهم ترین قابلیت ها و خاصیت های صابون سفیداب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این صابون به عنوان یک لایه بردار عالی و قوی استفاده می شود و می تواند سلول های مرده پوست را از بین ببرد.
  • صابون سفیداب یک روشن کنند بسیار خوب است و می تواند پوست صورت را شفاف و سفید کند.
  • این صابون توانایی بالایی در برطرف کردن بوی بدن و از بین بردن عرق دارد.
  • سفیداب می تواند به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی و مؤثر عمل کند و با توجه به اکسید روی در آن می تواند از پوست در برابر اشعه های مضر محافظت کند.

صابون زردچوبه و صابون سفیداب

۳-    چه کسانی نمی توانند از صابون زرد چوبه و سفیداب استفاده کنند؟

همانطور که گفته شد هر کدام از افراد دارای نوع خاصی از پوست ها می باشند که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند. با توجه به خاص صابون ها هر فرد باید ابتدا از نوع پوست خود و ویژگی های آن به خوبی آگاه باشد و سپس اقدام به خرید و استفاده از آنها بکند. به صورت کلی محدودیت خاصی در استفاده از صابون های گیاهی و طبیعی وجود ندارد. افراد بالای ۸ سال می توانند از این صابون ها و مطابق با نوع پوست خود و ویژگی های آن استفاده کنند.

۴-    قیمت صابون زردچوبه و سفیداب چقدر است؟

عناصر و فاکتورهای مختلفی در تعیین قیمت یک محصول مؤثر هستند. امروزه صابون های گیاهی و طبیعی داخلی و خارجی متعددی از شرکت های مختلف در دسترس مصرف کنندگان قرار دارند. از مهم ترین فاکتورهای مؤثر در قیمت صابون ها می تواند به برند محصول، کیفیت ساخت آن، بسته بندی، حجم صابون، نحوه ساخت صابون، تعداد آن و … اشاره کرد. با توجه به موارد ذکر شده می توان گفت قیمت صابون زردچوبه می تواند متغیر باشد اما در سایت سیندرلاکالا این محصول با قیمت ۳۵ هزار تومان در اختیار مصرف کننده ها قرار می گیرد.

۵-    چه مدت زمان طول می کشد که فرد نتیجه استفاده از این صابون ها را مشاهده کند؟

همانطور که گفته شد هر فردی دارای نوع خاصی از پوست ها می باشد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. میزان و مقدار تاثیر گذاری صابون های گیاهی مانند سفیداب و زردچوبه بستگی به نوع پوست، سن و سال مصرف کننده، ترتیب استفاده از صابون، محیط جغرافیایی، مراقبت های پوست و … دارد. نتیجه تاثیر این صابون ها می تواند در هر فردی متفاوت باشد اما به صورت کلی هر فرد می تواند بعد از یک دوره استفاده منظم از این صابون ها نتایج آن را به خوبی بر روی پوست خود مشاهده کند.

۶-    معتبرترین فروشگاه برای خرید این صابون ها کدام فروشگاه است؟

امروزه بازار لوازم بهداشتی و آرایشی به شدت داغ است و این باعث شده است که بستر کلاه برداری و تقلب به راحتی برای افراد سودجو فراهم شود. برندهای معتبر خارجی و داخلی به سادگی توسط افراد مختلفی کپی شده و به عنوان جنس اصل به مصرف کننده فروخته می شود به همین ترتیب اهمیت بسیار زیادی دارد که افراد از فروشگاه های معتبری خرید کنند. محصولات آرایشی و بهداشتی تماس مستقیم با پوست مصرف کننده دارند و تاثیر ویژه ای بر روی سلامتی افراد دارند به همین دلیل سلامت و اصل بودن محصولات بسیار مهم هستند.

یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه های خرید لوازم آرایشی و بهداشتی و خصوصاً صابون های گیاهی اصل سایت فروشگاهی سیندرلاکالا می باشد که با عرضه محصولات ارگانیک و اورجینال توانسته به خوبی رضایت ۱۰۰ درصدی مشتریان را جذب کند.

۷-    نحوه نگهداری از صابون های زردچوبه و سفیداب به چه شکل است؟

این صابون ها ارتباط مستقیمی با سلامتی افراد دارند بنابراین هم طریقه مصرف و هم طریقه نگهداری آنها اهمیت بالایی دارد و افراد باید به خوبی نکات مربوط به نگهداری محصولات را رعایت کنند. بعد از آنکه فرد از این صابون ها استفاده کرد لازم است که حتماً صابون ها را در هوازی آزاد و در یک دمای معمولی قرار دهد. صابون ها نباید در معرض تابش نور خورشید باشند. هوای گرم و مرطوب می تواند بر کیفیت صابون ها اثر منفی بگذارد.

هر فرد باید صابون مخصوص به خودش را داشته باشد چون بیماری های پوستی به سادگی می توانند سرایت کنند بنابراین لازم است که هر فرد از صابون شخصی خودش استفاده کند. از آنجایی که این صابون ها برای کودکان زیر ۸ سال توصیه نمی شود ممکن است باعث ایجاد حساسیت های پوستی در آنها شود بنابراین باید این صابون ها دور از دسترس کودکان باشد.

۸-    نحوه استفاده از این صابون ها به چه شکل است

از آنجایی که صابون های گیاهی علاوه بر خاصیت تمیز کنندگی دارای خواص داروئی نیز هستند معمولاً با نسخه پزشکان و متخصصان پوست به افراد توصیه می شوند. هر چند که میزان و تعداد دفعات استفاده از این صابون ها بستگی به شرایط پوست و عوارض آن دارد اما معمولاً صابون های گیاهی روزانه ۱ بار مصرف می شوند. فرد باید صابون را به مدت زمان مشخص بر روی پوست خود مالیده و سپس آن را آبکشی نمایند.

۹-    آیا می توان در خانه صابون زردچوبه تهیه کرد؟

هرچند که تهیه و تولید صابون های گیاهی به صورت علمی و با رعایت تمامی فاکتورها اهمیت بالایی دارد و از سلامت بهتری برخوردار است اما این صابون را می توان حتی در منزل نیز ساخت. تهیه صابون زردچوبه بسیار ساده است. روش های مختلفی برای تولید این صابون وجود دارد و فرد می تواند با استفاده از مواد اولیه مختلفی همچون پودر زردچوبه، شیر، الکل و روغن عطری اقدام به تولید و استفاده از این صابون بکنند.

البته روش های مختلفی وجود دارد که فرد بتواند از خواص زردچوبه در قالب صابون بهره مند شود اما تهیه صابون های گیاهی تولید شده توسط شرکت های معتبر بیشتر توصیه می شود.

۱۰-  عوارض و اثرات منفی صابون زرد چوبه و سفیداب چیست؟

هرچند که این صابون های گیاهی خواص درمانی و داروئی فراوانی دارند اما گاهی ممکن است که عوارض، حساسیت ها و بیماری های مختلفی نیز به وجود بیاورند که البته در اثر استفاده نادرست خواهند بود. گاهی اوقات افراد سعی دارند در مدت زمان کمتری به نتیجه مطلوب خود برسند و به همین دلیل سعی می کنند بیشتر از حد مجاز از این صابون ها استفاده کنند و یا مدت زمان بیشتری آن را بر روی پوست خود قرار دهند. از مهم ترین اثرات منفی و عوارض این صابون ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اثرات مخرب صابون زردچوبه شامل به وجود آمدن جوش های فولیکولیت، التهاب های پوستی، تورم، خارش و سورش پوست، قرمز شدن پوست، کاهش رطوبت پوست و پوسته پوسته شدن آن و تغییر شکل دادن پوشت اشاره کرد.
  • اثرات منفی صابون سفیداب شامل مواردی مانند خارش، زخمی شدن پوست، بروز حساسیت های پوستی مختلف، انتقال بیماری تب مالت، ملتهب شدن و قرمز شدن پوست اشاره کرد.

به صورت کلی استفاده از هر کدام از این صابون ها باید بر اساس ویژگی های پوست انجام پذیرد و از استفاده بیش از حد خودداری کردن چرا که ممکن است سلامت فرد به خطر بیفتد و باعث خسارت های جبران ناپذیری شوند.

سخن پایانی

صابون های گیاهی و طبیعی مانند زردچوبه و سفیداب از جمله صابون های پر مصرفی هستند که کاربرد ها و خواص متعدد و متنوعی دارند و می توانند به سلامتی، شادابی و روشن شدن پوست کمک زیادی بکنند. مصرف کننده ها قبل از استفاده از این صابون ها باید به خوبی از نوع پوست خود، ویژگی های آن، سبک زندگی و فاکتورهای دیگر به خوبی آگاه باشند تا دچار مشکلات جدی نشوند. فروشگاه سیندرلاکالا به عنوان بهترین و معتبرترین فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی و صابون های گیاهی اصل می تواند خدمات گسترده ای به کاربران ارائه کند و بهترین محصولات را با مناسب ترین قیمت و در کمترین زمان در اختیار مصرف کننده ها قرار دهد.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین