انواع نخ های جذب شونده در لیفت

لیفت ابرو

لیفت ابرو

در سال های اخیر، روش های لیفت با نخ در بین پزشکان و بیماران محبوبیت پیدا کرده است. به دلیل کم خطر بودن و کم تهاجمی بودن، به یکی از پرطرفدارترین روشهای غیر جراحی تبدیل شده است. روش لیفت با نخ ابرو برای بالا کشیدن ابرو به کار می رود و ثابت شده است که بسیار بی خطر است. با وجود این، عوارض و خطرات همیشه با هر روش پزشکی وجود دارد. کم خطر بودن به معنای عدم وجود عوارض نیست و معایب لیفت ابرو نیز ممکن است وجود داشته باشد که در اینجا برخی از آنها را ذکر می کنیم.

ناراحتی و درد

 یکی از مهمترین شکایات رایج و عوارض گزارش شده، ناراحتی و درد است. با اینکه این روش با حداقل تهاجم است ولی خالی از درد و ناراحتی نیست. در صورت لزوم، می توان با استفاده از بیهوشی موضعی، آن را به حداقل رسانده و مدیریت کرد. برای انجام لیفت بینی https://armanelahie.com/%D9%84%DB%8C%D9%81%D8%AA-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C/  به لینک قبل مراجعه کنید.

کبودی و تورم

اگرچه امروزه یکی از کم تهاجمی ترین روش ها است که در بازار وجود دارد، اما بیماران بعضی اوقات کبودی و تورم بعد از عمل را تجربه می کنند. ممکن است شایعترین عارضه گزارش شده نباشد اما هنوز هم یکی از مهمترین معایب لیفت ابرو است اما عارضه مهمی محسوب نمی شود و معمولاً طی یک دوره ۱ تا ۲ هفته فروکش می کند زیرا در نهایت نخ ها در زیر پوست حل می شوند. پزشک معمولا به بیماران توصیه می کند که ناحیه آسیب دیده را کمپرس یخ بزنند و حتما قبل از استفاده از کمپرس سرد از پزشک مشورت بگیرید زیرا در بعضی موارد استفاده مستقیم از آن ممکن است مناسب نباشد. همچنین از انجام حرکات بیش از حد صورت، خوابیدن روی صورت، اصلاح، استفاده از پاک کننده های خشن، ورزش شدید و همچنین ماساژ یا مالش ناحیه آسیب دیده خودداری کنند.

لیفت ابرو

لیفت ابرو

 عدم رضایت بیمار

 برخی مطالعات نارضایتی بیمار را به عنوان یک عارضه تعریف نمی کنند از معایب لیفت ابرو محسوب نمی شود، زیرا این امر اغلب به انتظارات بیماران و نتایج واقعی مربوط می شود. مهم است که بیماران از نتایج عمل رضایت داشته باشند. مدیریت رضایت بیمار بسیار مهم است و از همان لحظه ورود بیمار آغاز می شود. مهم است که انتظارات واقع بینانه ای داشته باشید و با پزشک در مورد آن مشورت کنید. پزشک باید به بیمار کمک کند تا محدودیت های روش لیفت با نخ ابرو https://armanelahie.com/%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7-%DA%A9%D8%B4%DB%8C%D8%AF%D9%86-%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D9%88/  که در لینک قبل است را درک کند.

 هماتوم

 در موارد نادر، بیماران ممکن است دچار هماتوم شوند، در صورتی که پزشک در حین عمل به طور تصادفی به دیواره عروق صدمه بزند و باعث نشت خون در منطقه اطراف ابرو شود هماتوم رخ می دهد. در موارد بسیار نادر، اگر عصب عمیق در حین عمل آسیب ببیند، می تواند بی حرکتی دائمی رخ دهد. موارد هماتوم و عدم تحرک دائمی نادر و بسیار دور از انتظار است اما غیرممکن نیست. بنابراین باید حتما این عمل توسط متخصص با تجربه و ماهر انجام شود.، توصیه می شود ۲۰ میلی گرم Kenalog در همان روز مصرف کنید.

 عفونت

 یکی دیگر از معایب لیفت ابرو که ممکن است در اثر انجام عمل بالا کشیدن ابرو با نخ بوجود آید، عفونت است. علیرغم غیر معمول بودن، عفونت مرتبط با عمل میتواند رخ دهد. روش توصیه شده برای رفع عفونت هایی که ممکن است رخ دهد، تجویز کلفکس (یا هر نوع آنتی بیوتیک) در طی ۵ روز است.

لیفت ابرو

لیفت ابرو

عدم تقارن ابرو

 عدم تقارن ابروها یکی دیگر از عوارض احتمالی است که می تواند از معایب لیفت ابرو باشد. عدم تقارن می تواند در اثر عوامل مختلفی مانند استفاده از بی حس کننده، عدم تقارن ذاتی ابروها و یا لیفت ناکافی در یک طرف ایجاد شود. بنابراین دوز صحیح برای بی حسی مهم است. اگر بعد از عمل عدم تقارن اتفاق افتاد اثر آن موقتی است. پزشک همیشه یک جلسه مشاوره کامل با بیمار دارد تا هرگونه عدم تقارن ذاتی صورت با بیمار را مشخص کند و همچنین انتظارات بیمار را تعدیل کند.

برآمدگی، اکسترود و انتقال نخ ها از معایب لیفت ابرو

 برآمدگی،خارج شدن و انتقال نخ ها، در صورت وجود، اغلب به دلیل ضعیف شدن خارهای نخ یا هنگامی که یک نخ وارد شده روی منطقه وسیعی را پوشش دهد اتفاق می افتد. این عارضه را می توان با تزریق مواد پرکننده مانند اسید هیالورونیک (HA) در لایه سطحی که بخیه وجود دارد برطرف کرد. برداشتن نخ ها بندرت لازم است، اما یک گزینه است که در صورت لزوم برای درمان این عارضه انجام می شود. انواع روش های لیفت با نخ https://armanelahie.com/%d9%84%db%8c%d9%81%d8%aa-%d8%a8%d8%a7-%d9%86%d8%ae-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/  در لینک قبل نوشته شده است.

 گودی و بی نظمی از معایب لیفت ابرو

 بعد از عمل، گودی و بی نظمی می تواند در پوست بیمار ایجاد شود. یکی از رایج ترین مناطق وقوع این حالت قسمت هایی از صورت است که حرکات بیش از حد وجود دارد مثلا کنار لب ها. در مورد لیفت ابرو نیز باید از حرکت دادن بیش از حد ابرو ها بعد از عمل جلوگیری کنید. مهم است که یک پزشک به تکنیک ها، مهارت ها، دانش و توانایی مناسب مدیریت آنها در صورت بروز مجهز باشد. مدیریت و درمان عارضه مربوط به گودی و بی نظمی شاید پیچیده ترین مورد باشد. بنابراین، برای جلوگیری از فرورفتگی و بی نظمی، اطمینان حاصل کنید که در طی مراحل و قبل از برش نخ ها، گودی را برطرف کنید. قرار دادن نخ ها در یک لایه عمیق تر پوست نیز می تواند برای پیشگیری از برآمدگی موثر باشد. در بعضی موارد، ممکن است به فیلر های اسید هیالورونیک ( HA) یا جایگذاری نخ اضافی نیاز باشد. برای موارد بسیار نادر و شدید، حذف نخ ها در نظر گرفته می شود.

علی رغم تمام عوارض احتمالی فوق و معایب لیفت ابرو، پزشکان اتفاق نظر کلی دارند که روش لیفت با نخ ابرو یکی از پیشرفته ترین، کم تهاجم ترین و ایمن ترین روش های غیر جراحی است. با درک علل، نتایج و روشهای صحیح برای کنترل عوارض مختلف، پزشک می تواند با اطمینان بهترین نتیجه را برای بیماران تضمین کند.

لیفت ابرو

لیفت ابرو


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین