خواص آبلیمو برای بدن

لیمو یک میزبان خوب برای انواع مواد شیمیایی گیاهی است که به تنهایی ۶۴ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را برطرف می کند.
این تنها یک فایده از خواص بی نظیر این میوه است. لیمو یک آنتی اکسیدان قوی است که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و مقاومت در برابر بیماری ها می شود.
آبلیمو یک نوشیدنی فوق العاده برای شروع روز شما است. تنها کافی است که کمی آب را بجوشانید و پس از اینکه کمی خنک شد تکه های لیمو را در آن بیاندازید!

خواص آبلیمو برای سلامتی

  1. آبلیمو برای آکنه

اگر صورت و بدن شما جوش می زند حتما آبلیمو بنوشید. آبلیمو دارای خواص آنتی باکتریال است که باکتری های آکنه زا را از بین می برد. اگر آب را هم در کنار آبلیمو به عنوان تصفیه کننده بدن از سموم استفاده کنید که نسخه بی نظیر و ارزان و عالی برای از بین بردن جوش هایتان خواهید داشت.
همچنین می توانید از آبلیمو به عنوان شوینده صورت نیز استفاده کنید. اسید سیتریک موجود در آبلیمو یک لایه بردار عالی است که موجب حذف سلول های مرده پوست که موجب بسته شدن منافذ و چرب شدن پوست و در نتیجه بروز جوش می شوند، می شود!

  1. تاثیر آبلیمو در کاهش وزن

قبل از هر چیز باید بگویم می توانید آبلیمو را جایگزین هر نوشیدنی پر از شکر و پر کالری دیگر کنید و از آن لذت ببرید. علاوه بر این نوشیدن آب لیمو یک راه عالی برای افزایش متابولیسم بدن است.

از آن جایی که هیدراته بودن بدن انسان اولین شرط برای افزایش سوخت و ساز بدن است، پس لازم است که افراد در طول روز به اندازه کافی آب بخورند.
برخی ممکن است از خوردن آب خالی چندان لذت نبرند. بنابراین توصیه می کنیم کمی آبلیمو در آب چکانده و علاوه بر مزه عالی آن، سوخت و ساز بدن تان را چندین برابر کنید.

  1. رفع سنگ کلیه

اگر حتی یکبار درد ناشی از سنگ کلیه را تجربه کرده باشید می دانید که این درد از وحشتناک ترین دردهایی است که یک انسان ممکن است تحمل کند! اما خوشبختانه سیترات موجود در آبلیمو یک ماده بی نظیر و طبیعی برای شکستن سنگ کلیه در بدن و حتی جلوگیری از تشکیل سنگ است. سیترات ماده ای است که در ساخت داروهای سنگ کلیه استفاده می شود.
شما قرص ها را کنار بگذارید و به جای ان سیترات را از منبع اصلی ان در طبیعت دریافت کنید.

  1. تقویت سیستم ایمنی

اگر زیاد سرما می خورید و یا زیاد بیمارمی شوید این به معنی ضعف سیستم ایمنی بدن تان است. آبلیمو با دارا بودن مقادیر بسیار زیاد ویتامین C سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. بدن انسان در هنگام مواجهه با استرس دچار ضعف سیستم ایمنی به علت کاهش ویتامین C بدن با افزایش کورتیزول، می شود. در این مواقع بیشتر آبلیمو مصرف کنید.

  1. آنفلونزا و سرما خوردگی

اگر سرما خورده اید نوشیدن آبلیمو در بهبود شما نقش بزرگی خواهد داشت. کمی عسل هم به نوشیدنی تان اضافه کنید تا با کمک خواص آنتی باکتریال عسل در چشم بهم زدنی احساس بهبودی کنید.

  1. کاهش التهاب

ویتامین C موجود در لیمو اثرات ضد التهابی قوی دارد. به همین دلیل است که در بیماری های التهابی نظیر آسم در کنار درمان های دیگر لیمو نیز تجویز می شود. همچنین لیمو موجب کاهش التهاب مفاصل از طریق کاهش تجمع اوریک اسید در مفاصل نیز می شود.

  1. درد عضلات

نوشیدن آبلیمو بعد از ورزش می تواند بدن شما را با رساندن مواد مغذی مورد نیاز بازسازی کند. همچنین آبلیمو از تجمع اسید لاکتیک در بدن که موجب درد عضلات بعد از ورزش کردن می شود، جلوگیری می کند.

  1.  مسمومیت غذایی

اگر می خواهید که مسموم نشوید، مخصوصا اگر در سفر هستید حتما آب لیمو بنوشید. اسید موجود در آب لیمو یک دشمن بزرگ برای باکتری های مسموم کننده هستند. حتی اگر مسموم هم شده اید باز هم آبلیمو به شما کمک فراوانی می کند.

  1. رفع بیماری ریفلاکس معده

در ریفلاکس اسید معده به لوله ورود غذا راه پیدا می کند. سوزش لوله گوارشی، سوزش سر دل و طعم اسید در دهان از علائم دیگر این بیماری است. آبلیمو به لطف کربنات کلسیم موجود در آن که خنثی کننده اسید معده است این بیماری را درمان کرده و سوزش و درد و التهاب قفسه سینه را کاهش داده و همچنین PH بدن را نیز تنظیم می کند.
اگر از خواص آبلیمو بهره های دیگری هم برده اید ما را در جریان این میوه شگفت انگیز بگذارید!


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین