طرز تهیه پودینگ قهوه فوری

طرز تهیه پودینگ قهوه فوری,طرز تهیه پودینگ قهوه,پودینگ قهوه,\,ndk' ri,i,coffee pudding

طرز تهیه پودینگ قهوه فوری

یکی از دسرهایی که بسیار خوشمزه است و همیشه استقبال خوبی از آن می شود، دسر پودینگ است. البته این دسر انواع و اقسام دارد که از جمله می توان به پودینگ ساده، میوه ای، توت فرنگی و یا بیسکویتی اشاره کرد. هر چند ما در این آموزش آشپزی می خواهیم پودینگی غیر از این موارد را آموزش دهیم. اگر تا به حال این طعم از پودینگ را تست نکرده اید، حتماً با طرز تهیه پودینگ قهوه فوری این مطلب از همدوره همراه باشید.

 

این پودینگ اثرات خوبی را نیز می تواند برای بدن داشته باشد چرا که در آن قهوه استفاده شده است. قهوه می تواند انرژی شما را افزایش دهد و برای افرادی که خواب آلوده هستند نیز بسیار مفید است. همچنین قهوه یکی از بیماری های بسیار خطرناک مثل آلزایمر را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و به خوبی می تواند از آن جلوگیری بعمل آورد.

مواد لازم طرز تهیه پودینگ قهوه فوری
شیر۳ و نیم پیمانه
زرده تخم مرغ۴ عدد
شکرنصف پیمانه
وانیلبه مقدار لازم
قهوه سردنصف پیمانه

دستور طرز تهیه پودینگ قهوه

۱) برای تهیه کردن پودینگ قهوه ابتدا قابلمه ای مناسب آورده و شیر را درون آن بریزید. حال باید قابلمه را بر روی شعله قرار دهید. بهتر است که حرارت متوسط باشد. کمی صبر کنید تا شیر به آرامی به جوش بیاید.

 

۲) زمانی که شیر داخل قابلمه به جوش آمد، شعله را خاموش کنید و قابلمه را از روی گاز برداشته و در جایی قرار دهید تا شیر کم کم حرارتش را از دست بدهد و خنک شود.

 

۳) زمانی که شیر درون قابلمه در حال به جوش آمدن می باشد می توانید به سراغ کارهای دیگر بروید. بنابراین می توانید کاسه ای نسبتاً بزرگ برداشته و در آن زرده تخم مرغ را بریزید. سپس قهوه و وانیل را نیز اضافه کنید.

 

۴) این سه ماده را با هم به خوبی ترکیب کنید و کمی شکر را نیز با آنها همراه کنید. حال با استفاده از قاشق، مواد داخل کاسه را به خوبی بهم بزنید.

 

۵) زمانی که شیر خنک یا ولرم شد، اقدام به اضافه کردن آن به مواد ترکیبی کنید. یعنی شیر را به قهوه و تخم مرغ اضافه کنید. بعد از اضافه کردن، ترکیب را با قاشق بهم بزنید. حالا به سراغ فر رفته و آن را روی درجه ۱۷۰ سانتی گراد قرار دهید.

 

۶) تعداد ۵ الی ۶ عدد ظرف متوسط آماده کنید و مواد ترکیب شده را به اندازه دلخواه در هر ظرف بریزید. دقت کنید که برای اینکه پودینگ زودتر بپزد می توانید از ظرف های کوچک تر استفاده کنید.

 

۷) حالا بر روی سینی فر کمی آبی جوش بریزید و سپس ظرف ها را پس از پر کردن از مواد، بر روی سینی فر قرار دهید. کافی است به مدت ۶۰ دقیقه در فر بمانند تا پودینگ آماده شود. دقت داشته باشید که پودینگ باید خودش را بگیرد.

 

۸) بعد از یک ساعت پودینگ را از فر خارج کنید و مقداری صبر کنید تا خنک شود. سپس به مدت ۱۲۰ دقیقه ظرف ها را در یخچال بگذارید. بعد از این مدت می توانید پودینگ قهوه را سرو نمایید. تزئین پودینگ هم به سلیقه خودتان بستگی دارد.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین