خواص تخم بلدرچین

خواص تخم بلدرچین,تخم بلدرچین,jol fgnv]dk,quail eggs

خواص تخم بلدرچین برای بدن

تخم بلدرچین یکی از بهترین منابع برای بالا بردن اسیدآمینه و پروتئین است چرا که منبع غنی از هر یک از موارد گفته شده می باشد. در این صورت است که تحریک پذیری مغز افزایش پیدا می کند و عملکرد آن نیز بهبود می یابد. پروتئین موجود در تخم بلدرچین از آسیب های مغزی مراقبت کرده و از در معرض قرار گرفتن آسیب جلوگیری بعمل می آورد. ما در ادامه این مطلب از خواص مواد غذایی برخی دیگر از ویژگی ها و خواص تخم بلدرچین را برخواهیم شمرد.

جلوگیری از کم خونی

بسیاری از زنان در معرض ابتلا به کم خونی قرار دارند و تحقیقات و آزمایشات نشان داده است زنانی که تخم بلدرچین مصرف می کنند کمتر دچار این مشکل می شوند. تخم بلدرچین سرشار از آهن است که سبب بوجود آمدن سلول های قرمز خونی خواهد شد.

پاکسازی خون با تخم بلدرچین

در تحقیقات مشخص شده است که تخم بلدرچین قادر است که فلزات سمی بدن مثل جیوه را از بین ببرد. این کار بوسیله چسبیده شدن اسید آمینه های موجود در تخم بلدرچین به این سموم انجام خواهد شد.

کمک به رشد بدن تخم بلدرچین

لیزین نام یکی از اسید آمینه هایی است که در تخم بلدرچین وجود دارد. این اسید آمینه می تواند سیستم ایمنی بدن را بهبود ببخشد و در واقع پادتنی را تولید می کند که وظیفه آن کمک به رشد بدن است.

جلوگیری از دیابت با تخم بلدرچین

از دیگر اسید آمینه هایی که در تخم بلدرچین وجود دارد، لئوسین است. این اسید آمینه به خوبی توانایی کنترل کردن قند خون را دارد. اگر دیابت دارید و انسولین مصرف می کنید شاید بهتر باشد که چند صباحی از تخم بلدرچین استفاده کنید.

مراقبت از پوست با تخم بلدرچین

از پروتئین هایی که برای سلامت پوست اهمیت دارد، کلاژن است. این پروتئین برای جلوگیری از شل شدن پوست باید در بدن باشد. تخم بلدرچین نیز حاوی این پروتئین می باشد که به خوبی به سلامت پوست کمک می کند.

افزایش اشتها در کودکان با تخم بلدرچین

اگر کودکی دارید که اشتهای کافی ندارد توصیه می کنیم که به او تخم بلدرچین بخورانید. تخم بلدرچین برای کودکان اشتا آور است و برای رشد کودکان و حتی نوجوانان بسیار مناسب می باشد.

تقویت میل جنسی با تخم بلدرچین

یکی از مشکلاتی که برای اکثر اقایان و خانم ها پیش می آید، روابط جنسی سرد آنهاست. با تخم بلدرچین می توانید میل جنسی را در خودتان افزایش دهید.

سلامت بینایی با تخم بلدرچین

با توجه به اینکه تخم بلدرچین ویتامین آ دارد و این ویتامین برای سلامت چشم ضروری است. توصیه می کنیم که برای حفظ چشم هایتان از تخم بلدرچین استفاده کنید. همچنین برای جلوگیری از بیماری های چشمی دیگر مانند: تباهی لکه زرد که معمولاً در سن های بالا رخ می دهد تخم بلدرچین موثر است.

سلامت مو با تخم بلدرچین

وجود اسید آمینه ای به نام لینولئیک در تخم بلدرچین سبب تقویت ریشه مو خواهد شد. پس اگر حس می کنید که ریشه موهایتان ضعیف شده است از این روش استفاده نمایید.

جلوگیری از افسردگی با تخم بلدرچین

زنان در مواجه با سندروم یائسگی احتمال اینکه به افسردگی دچار شوند، زیاد خواهد شد. به همین علت تخم بلدرچین در کم شدن میزان افسردگی نقش دارد.

مضرات تخم بلدرچین

– دقت کنید که به صورت روزانه حداکثر تا ۱۰ تخم بلدرچین استفاده کنید چرا که بیش از اندازه مصرف کردن آن مسمومیت ویتامین A می شود.

 

– خانم های باردار که وزن زیادی دارند کمتر از تخم بلدرچین استفاده کنند. همچنین افراد دیابتی و یا آنهایی که چربی خون بالا دارند نیز قبل از مصرف با دکتر خود مشورت کنند.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین