خواص هل

خواص هل,هل,فواید هل,o,hw ig,ig,Cardamom pods

خواص هل برای بدن

هل از انواع ادویه است که طبع گرم دارد که در بسیاری از انواع چای، قهوه و حتی دسرها مورد استفاده قرار می گیرد. اما آیا تا به حال به فواید بی نظیر هل فکر کرده اید؟ ما در این بخش از خواص مواد غذایی می خواهیم به معرفی خواص هل بپردازیم. اولین فایده هل را می توان به بند آوردن سکسکه ربط داد. هل به خوبی می تواند گرفتگی های معده و روده را نیز بهبود ببخشد.

ارزش غذایی هل

بنابر اعلام وزارت کشاورزی آمریکا، هر ۱۰۰ گرم هل حاوی ۳۰۰ کیلوکالری انرژی، ۶۸ گرم کربوهیدارت، ۱۱ گرم پروتئین، ۲۸ گرم فیبر غذایی، و فاقد کلسترول است. هل سرشار از ویتامین ها و ریزمغذی های مختلف نیز است که از آن جمله می توان به نیاسین، پیریدوکسین، ریبوفلاوین، تیامین، ویتامین A، ویتامین C، سدیم، پتاسیم، کلسیم، مس، آهن، منگنز، منیزیم، فسفر و روی اشاره کرد.

سم زدایی بدن با هل

با توجه به وجود ویتامین هایی نظیر: نیاسین، B، C و ریبوفلاوین در هل، می توان امیدوار به سم زدایی بدن بود. همچنین از هل بعنوان تصفیه کننده خون هم نام برده می شود.

کاهش افسردگی با هل

در طب آیورودیک، عنوان شده است که برای کم کردن افسردگی از چای هل استفاده شود. هل می تواند سلول های بدن را نیز جوان کند و به همین دلیل است که از آن بعنوان کاهنده افسردگی نام برده می شود.

کاهش عفونت با هل

با توجه به وجود انواع روغن ها در هل که می تواند از رشد قارچ ها و ویروس ها جلوگیری بعمل آورد، توصیه می کنیم که اگر دچار عفونت هستید حتما از هل استفاده کنید.

درمان بوی بد دهان با هل

اگر آفت دهان می زنید و یا دیگر عفونت های دهانی دارید و یا اینکه دهان تان بوی بدی می دهد، توصیه می کنیم که دانه ی هل را بحوید تا این مشکلات تان بهبود یابد.

زیاد کردن اشتها با هل

اگر می خواهید اشتهایتان زیاد شود حتماً از هل در خورشت ها استفاده کنید. در واقع هل را آسیاب کرده و به خورشت بیفزائید. جویدن دانه هل هم می تواند کمک کننده باشد.

درمان عفونت های پوست سر با هل

اگر عفونت پوست سر دارید و یا اینکه به کرات احساس خارش در سر می کنید، از هل که خواص ضدباکتریایی دارد استفاده کنید. همچنین هل می توانید مو ها را تقویت و سبب درخشندگی آن شود.

بهبود مشکل نفخ با هل

دانه هل می تواند سوهاضمه، مشکل آروغ زدن و حتی نفخ را تا حد زیادی کنترل کند. از هل بعنوان بهبود در مشکلات گوراشی یاد می شود.

کنترل فشار خون با هل

افزایش گردش خون یکی از کارهای هل در ریه است. لذا اگر فشار خون بالایی دارید، توصیه می کنیم که حتماً از هل استفاده کنید.

کاهش وزن با هل

با توجه به اینکه در هل مقدار زیادی فیبر وجود دارد می توان امیدوار بود که بعد از مصرف احساس سیری کنید. در نتیجه می توان در دراز مدت کاهش وزن محسوسی را مشاهده کرد. همچنین هل ماده ای دارد که ملاتونین نام دارد که به خوبی کار چربی سوزی را انجام می دهد.

تقویت جنسی با هل

در گذشته از هل بعنوان یکی از تقویت کننده جنسی استفاده می شده است. اگر از اختلال نعوظ نیز رنج می برید می توانید از هل استفاده کنید.

رفع سرماخورگی با هل

وجود ویتامین سی به قدر کفایت در این ماده برای رفع گلودرد و سرماخوردگی بسیار مفید می باشد.

ویژگی های ضد سرطان

سرطان، به ویژه سرطان روده بزرگ، یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در جهان است. افزایش هزینه های روش درمانی سرطان و عوارض جانبی آن، پژوهشگران را به یافتن جایگزین هایی پایدارتر تشویق کرده است. مطالعات صورت گرفته توسط موسسه ملی سرطان چیتارانجان در کلکته نشان داده اند، رژیم غذایی حاوی هل نتیجه مثبتی در مقابله با سرطان روده بزرگ دارد.

ویژگی ضد آسم

هل می تواند به عنوان درمانی برای آسم و دیگر مسائل تنفسی مورد استفاده قرار بگیرد. نتایج یک مطالعه نشان داد عصاره خام هل به باز کردن مسیرهای هوایی در حیوانات آزمایشگاهی کمک می کند. همچنین، آنها در آرامش بخشیدن به بافت های نای موثر بوده اند.

ویژگی های ضد اسپاسم

اسپاسم عضلانی اغلب در افراد مسن گزارش می شود. انقباض ناگهانی در عضلات این اسپاسم ها را موجب می شوند. هنگامی که عضله منقبض می شود می تواند به شکل گیری درد ناگهانی منجر شود. بنابر نتایج آزمایش های صورت گرفته روی حیوانات، هل می تواند برای کنترل اسپاسم عضلات مورد استفاده قرار بگیرد.

رفع سکسکه

سکسکه، به ویژه برای کودکان، می تواند بسیار آزار دهنده باشد. هل یکی از درمان های موثر برای سکسکه شناخته می شود. چند غلاف هل را در آب بجوشانید و با نوشیدن این آب می توانید از شر سکسکه خلاص شوید.

خوشبو کننده نفس

غلاف ها و دانه های هل می توانند به عنوان یک خوشبو کننده نفس جویده شوند. عطر و طعمی که در هل وجود دارد به واسطه وجود روغن عصاره ای است. جای شگفتی نیست که روغن عصاره ای هل به عنوان یک ماده تشکیل دهنده در آدامس ها مورد استفاده قرار می گیرد.

مضرات هل

– افرادی که طبع گرم دارند، سعی کنند که زیاد از هل استفاده نکنند.

 

– کسانی که از یبوست رنج می برند، کمتر از هل استفاده کنند.

 

– اگر زخم معده دارید در استفاده کردن از هل زیاده روی نکنید.

 

– استفاده بی رویه از هل سبب ایجاد تپش قلب می شود.

 

– هل برای خانم های باردار، و افرادی که بیماری سوزاک و عفونت های ادراری دارند مفید نیست.

 

– اگر از بیماری ورم پروستات رنج می برید، کمتر از هل استفاده کنید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین