طرز تهیه کمپوت سیب

طرز تهیه کمپوت سیب,;L\,J SDF,کمپوت سیب,سیب,canned apple

طرز تهیه کمپوت سیب

از کمپوت هایی که علاقمندان زیادی دارد می توان به کمپوت سیب اشاره کرد. با توجه به اینکه این میوه را در تمامی فصول می توان یافت، در منزل براحتی می توان کمپوت آن را تهیه کرد. سیب میوه ای است که فواید زیادی دارد که از جمله می توان به ضد سرطان بودن آن اشاره کرد. جلوگیری از آسم، درمان دیابت و جلوگیری از بیماری فراموشی از دیگر فواید سیب برای بدن می باشد. ما در این مطلب از آموزش آشپزی قصد داریم روش ساده ای را برای طرز تهیه کمپوت سیب قرار دهیم که امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

مواد لازم طرز تهیه کمپوت سیب
سیب۱ کیلو
آب۶ تا ۸ پیمانه
شکر۱ یا ۲ پیمانه
گلاب۲ ق سوپ خوری
زعفران۱ تا ۲ ق چای خوری
آبلیمو۱ ق چای خوری

۱) در اولین مرحله به سراغ پوست گرفتن سیب ها بروید. هر طور که دوست دارید سیب ها را برش دهید. سپس هسته ها و اضافات آن را بیرون آورید. به دلیل اینکه سیب ها زود سیاه می شوند. در کاسه ای آب ریخته و به مقدار ناچیز روی سیب ها آبلیمو بزنید.

 

۲) همین که سیب ها را آماده می کنید، قابلمه ای هم بردارید و شکر و آب را در آن ریخته و روی شعله قرار دهید. باید آب به جوش بیاید. معمولاً یک ربع زمان خواهد برد. همین که آب به جوش آمد سیب ها را به قابلمه اضافه کنید.

 

۳) آبلیمو را نیز به سیب ها بیفزائید. حال صبر کنید تا حدوداً تا ۳ ربع سیب ها پخته شوند. هر زمان که بر روی سیب ها کف دیدید آنها را بردارید. اگر از سیب های شیرین و نرم استفاده کرده اید، ۶ پیمانه آب و ۱ پیمانه شکر باید استفاده شود و بعد از یک ربع سیب ها را بررسی کنید که آیا نرم شده اند یا خیر.

 

۴) میزان شکر را چشیده و با توجه به ذائقه تان اندازه کنید. فقط حواستان باشد که در آخر کار چون کمپوت غلیظ می شود کمی شیرین هم می شود، پس در اندازه گیری شکر دقت شود.

 

۵) زمانیکه حس کردید سیب به خوبی پخت و نرم شد اقدام به اضافه کردن گلاب و زعفران کنید. و بعد از چند دقیقه که پختن ادامه یافت شعله را خاموش کنید. حال کمپوت آماده را در ظروف مخصوص ریخته و همین که مقداری خنک شد سرو کنید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین