سوگل خلیق

سوگل خلیق,بیوگرافی سوگل خلیق,سوگل خلیق بازیگر,sogol khaligh,s,'g ogdr

بیوگرافی سوگل خلیق

از بازیگران جوان دهه هفتادی کشورمان، می توان به سوگل خلیق اشاره کرد که در ۱۶ آبان متولد شده است. این بازیگر جوان، در رشته کارگردانی تئاتر لیسانس خود را گرفته است که پس از چند دوره کار در صحنه تئاتر پا به عرصه تلویزیون گذاشته است.

 

در واقع این بازیگر، علاقه به بازیگری را در دوران نوجوانی از خود نشان داد و در دوران دانشجویی ضمن بازی در چندین نقش هنر دانشجویی، کارگردانی چندین تئاتر را نیز عهده دار شد. البته حضور ایشان در سینما به سال ۱۳۹۳ بر میگردد که با فیلم “دو” استارت خورد.

 

چندی بعد یعنی در سال ۱۳۹۵ در سریالی که به کارگردانی عبدالحسین برزیده به روی آنتن تلویزیون رفت، در نقش شیرین به ایفای نقش پرداخت. نام این سریال پرواز در ارتفاع صفر بود.

 

خانم خلیق فعالیت همزمانش در سینما و تئاتر را مهم دانسته چرا که می تواند در نقش های متفاوتی عرض اندام کند. این بازیگر جوان در سال ۹۷ در سریال نجوا بکار گرفته شدند که در نقش دختری هم سن و سال خودش به ایفای نقش پرداخت.

 

از دیدگاه خانم خلیق اولویت بندی ایشان برای بازی، در ابتدا در تئاتر است، هر چند به نظر این بازیگر، از لحاظ مالی نمی تواند گزینه مناسبی باشد، اما عشق و علاقه ی خانم بازیگر به تئاتر، این عرصه را در اولویت برای ایشان قرار داده است. از میان سینما و تلویزیون نیز، سینما در اولویت ایشان هستند.

 

به گفته خانم خلیق برای انتخاب نقش ها معیار خاص و ثابتی وجود ندارد، چرا که به عقیده ایشان بازیگری و نقش هر بار می تواند برای بازیگر چالش برانگیز باشد و خیلی خودشان را درگیر معیار برای انتخاب نقش نمی کنند. هر چند ناگفته نماند که اصول ابتدایی خودشان را دارند.

 

از نمونه کارهای بسیار خوب ایشان در تئاتر می توان به: خروس لاری، اهالی هوا، عاقبت عشاق سینه چاک، روزهای بی باران، قصه ظهر جمعه، عکس اتفاق عزیز، این روبان سیاه و بازیحانه قیاس الدین مع الفارق اشاره کرد.

 

این بازیگر در اوقات فراغات خود به کتاب خوانی می پردازد. همچنین هر روز یک ساعت دومیدانی می کنند و به ورزش اهمیت خاصی می دهند. خانم سوگل خلیق در حال حاضر مجرد هستند و هر گونه خبری مبنی بر ازدواج ایشان را از طریق همین صفحه می توانید پیگیری فرمایید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین