خواص سنجد

خواص سنجد,سنجد,فواید سنجد,senjed,o,hw sk[n

خواص سنجد برای بدن

در طب سنتی از سنجد به منظور پیشگیری از پیر شدن استفاده می شده است. همچنین از این گیاه، در بهبود سلامت قلب و برطرف کردن مشکلات پوستی بکار گرفته می شده است. گیاه سنجد با توجه به اینکه آنتی اکسیدان قوی هم دارد، در پیشگیری از بیماری سرطان نیز موثر می باشد. در ادامه این مطلب از خواص مواد غذایی به معرفی دیگر فواید سنجد می پردازیم.

مبارزه با استرس با سنجد

در یک آزمایش بر روی موش ها، عصاره برگ سنجد به خوبی توانست استرس ناشی از ایجاد کروم را کنترل کند. بنابراین سنجد می تواند تولید رادیکال های آزاد را کند کرده و در نتیجه استرس را مهار کند.

محافظت از معده با سنجد

در آزمایشات مشخص شد که روغن هسته سنجد زخم های معده در موش ها را کنترل کرده است. همچنین عصاره پوست بوته سنجد توانست در مدت کمی غشای معده را ترمیم کند.

کم کردن التهاب با سنجد

در سنجد ماده ای به نام متانول وجود دارد که در برگ سنجد دیده می شود که این ماده می تواند التهاب را کاهش دهد. عصاره سنجد به خوبی می تواند التهاب های ناشی از نیتریک اکسید را کم کند.

پیشگیری از سرطان با سنجد

در آزمایشاتی مشخص شد که عصاره سنجد توانسته است که تومورهای معده و پوست را تا حد قابل توجه ای از بین ببرد و یا از رشد آنها جلوگیری بعمل آورد.

مراقبت از کبد با سنجد

عصاره سنجد در یک آزمایش که تعدادی بیمار که به سیروز کبدی مبتلا بوده اند، نشان از کاهش این بیماری داشته است.

کاهش وزن با سنجد

با توجه به اینکه سنجد فیبر خوبی دارد بعد از مصرف احساس سیری در شما رخ می دهد. و این باعث می شود تا مدت زمان زیادی احساس گرسنگی نکرده و بنابراین کاهش وزن را در پی خواهد داشت.

برطرف کردن خشکی چشم با سنجد

با توجه به اینکه در سنجد اسید های چرب وجود دارد، به خوبی می تواند با التهاب درگیر و آن را حذف کند. بنابراین تولید اشک شدت می یابد و در نتیجه سبب از بین رفتن خشکی چشم می شود.

مضرات مصرف سنجد

– ممکن است مصرف زیاد سنجد فشار خون را بیش از اندازه پایین بیاورد. پس در مصرف آن دقت کنید.

– مصرف سنجد انعقاد خون را کاهش می دهد. لذا اگر از آن دسته افراد هستید که بریدگی عمیق در بدن دارید و یا در آینده ای نزدیک عمل جراحی در پیش دارید، استفاده از سنجد را به تاخیر بیندازید.

– استفاده مرتب از سنجد احتمال زرد کردن پوست را به همراه دارد. پس به این مسئله نیز دقت شود.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین