خواص آویشن

خواص آویشن,o,hw H,dak,avishan,thyme,آویشن

خواص آویشن برای سلامت بدن

یکی از گیاهانی که به عنوان دارو از آن استفاده می کنند، آویشن است. نمی توان از خواص آویشن به سادگی گذشت و با توجه به اینکه در دوران روم باستان، از این گیاه جهت جلوگیری از مسمومیت استفاده می شده است، امروزه از آویشن هم به عنوان چاشنی غذا و هم داروی گیاهی استفاده می شود که در ادامه این مطلب از خواص مواد غذایی قصد داریم تا در خصوص فواید استفاده از آویشن نکاتی را یادآور شویم.

کاهش گلودرد با آویشن

در آویشن مقدار کافی کارواکرول وجود دارد که همین باعث شده تا از این گیاه روغن مناسبی تهیه شود تا بتواند موجب رفع گلودرد شود. از آویشن می توان به عنوان ضدمیکروب طبیعی هم نام برد.

جلوگیری از مسمویت غذایی

این گیاه به خوبی می تواند آلودگی غذاها را از بین ببرد. به همین دلیل برای اینکه بتوانید از انتقال بیماری جلوگیری کنید، توصیه می کنیم که به وعده های غذایی تان آویشن اضافه نمایید.

کنترل فشار خون و کلسترول

اگر به دنبال یک راه طبیعی و گیاهی برای کاهش فشار خون و ضربان قلب هستید، آویشن گزینه مناسبی خواهد بود. از عصاره آویشن برای کم کردن ضربان قلب استفاده کنید. همچنین این گیاه می تواند کلسترول را در بدن کاهش دهد.

درمان برونشیت با آویشن

اگر از آن دسته افراد هستید که از سرفه و برونشیت رنج می برید، توصیه می کنیم که از آویشن استفاده نمایید. طبق مطالعات انجام شده درمان خوراکی این گیاه با ترکیب شدن با گیاه پیچک نیمی از بیماران تحت آزمایش را به خوبی درمان کرده است.

تقویت سیستم ایمنی بدن با آویشن

با توجه به اینکه آویشن، سرشار از ویتامین هایی مانند C و A می باشد، به خوبی می تواند سیستم بدنتان را قوی نگه دارد تا از شر بیماری هایی مانند سرماخوردگی در امان باشید.

درمان آکنه

با توجه به اینکه آویشن خاصیت ضدباکتریایی دارد. سبب بهبود آکنه روی پوست می شود. جالب است بدانید که این گیاه در کرم های درمان آکنه هم مورد استفاده قرار می گیرد.

کم کردن وزن با آویشن

با توجه به اینکه در آویشن خاصیت دیورتیک وجود دارد که به از بین بردن سموم بدن می انجامد، بعد از مصرف آن می توان امیدوار باشید تا کاهش وزن را در خود مشاهده کنید.

 

مضرات آویشن

دقت کنید که از این گیاه بیش از اندازه استفاده نشود. چرا که می تواند به معده آسیب بزند و مشکلات گوارشی ایجاد کند.

 

زنان باردار و یا شیرده اگر به پونه کوهی و دیگر انواع نعناع حساسیت دارند، بهتر است که از آویشن هم استفاده نکنند چرا که حساسیت زا است.

 

اگر از آویشن زیاد استفاده شود، لخته شدن خون را کند می کند. بنابراین اگه رقیق کننده خون استفاده می کنید. حواستان باشد.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین