طرز تهیه شربت زعفران

طرز تهیه شربت زعفران

طرز تهیه شربت زعفران

در فصول گرم سال یکی از نوشیدنی هایی که بسیار مطلبد، شربت است. حال با توجه به ذائقه هر فرد شربت ها می توانند انواع مختلفی را داشته باشند. یکی از شربت هایی که مورد توجه اکثر افراد قرار دارد،  شربت زعفران است. این شربت علاوه بر اینکه تشنگی را رفع می کند، برای زنان در دوره قاعدگی بسیار مفید است. همچنین بهافرادی که آسم و چربی خون بالا دارند نیز توصیه می شود. این شربت همچنین می تواند قوای جنسی را نیز افزایش دهد. اگر استرس و اضطراب دارید نیز حتماً این شربت را تهیه کرده و استفاده نمایید.

مواد لازم شربت زعفران
شکربه میزان لازم
زعفران ( ساییده شده )نصف ق غذاخوری
گلاب۳ ق غذاخوری

طرز تهیه شربت زعفران

۱) برای اینکه شربت زعفرانی داشته باشید، قابلمه ای تهیه کنید، و درون آ« آب بریزید و سپس آن را روی شعله قرار دهید. می خواهیم آب به دمای جوش برسد. بعد از به جوش آمدن زیر شعله را کم دهید و مقداری شکر به آن اضافه کنید، سپس ترکیب شکر و آب را کاملاً بهم بزنید.

 

۲) بعد از آنکه شکر در آب جوش حل شد، اقدام به اضافه کردن زعفران از قبل خیس داده شده کنید، حال مجدداً بهم زده تا موادها با هم کاملاً یکدست شوند. لازم است بعد از یکدست شدن همه مواد، به سراغ اضافه کردن گلاب بروید. حال دوباره قابلمه را به مدت یک ربع با شعله متوسط رو به بالا حرارت داده تا شربت زعفران ما غلظت پیدا کند.

 

۳) همین که یک ربع گذشت، قابلمه را از روی گاز بردارید و صبر کنید تا شربت خنک شود. بعد از خنک شدن شربت، شیشه مدنظر شربت را آماده کرده و شربت را درن آن بریزید. سپس شیشه شربت را درون یخچال قرار دهید. تقریباً می توان گفت که شربت زعفران آماده شده است.

 

۴) حال هر زمان که قصد دارید شربت را سرو کنید، ۱/۳ لیوان را از شربت پر کرده و باقی لیوان را با آب پر کنید. می توانید تکه ای یخ هم در لیوان قرار دهید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین