طرز تهیه خورش پرتقال

خورش پرتقال , طرز تهیه خورش پرتقال , دستور پخت خورش پرتقال

خورش پرتقال

خورش پرتقال یکی از خورش های محلی و سنتی ایرانی است که اصالت ان متعلق به شهرهای شمالی کشور می باشد. این خورش خوشمزه طعمی ترش دارد و برای کسانی که غذاهای ترش مزه را می پسندد می تواند تجربه جالبی باشد.

در این آموزش کامل ترین روش طرز تهیه خورش پرتقال را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر خورش پرتقال تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه خورش پرتقال در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم خورش پرتقال
سینه مرغ۸۰۰ گرم
خلال پوست پرتقال۲ قاشق غذاخوری
پرتقال بدون هسته۴ عدد
خلال پسته۱ قاشق غذاخوری
شکر۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
روغن مایعبه اندازه کافی

طرز تهیه خورش پرتقال

برای شروع آشپزی ابتدا سینه مرغ را بشویید سپس استخوان های آن را با یک چاقوی تیز خارج کنید. در ادامه سینه مرغ را به قطعات کوچکتر ( کمی بزرگتر از قطعات جوجه کباب ) تبدیل کنید سپس قطعات مرغ را بشویید و کنار بگذارید تا آب اضافی شان خارج شود.

در مرحله بعدی قطعات مرغ را به همراه مقداری روغن مایع داخل یک قابلمه مناسب تفت دهید تا طلایی و سرخ شوند. پس از اینکه رنگ مرغ ها تغییر کرد خلال پرتقال را به قابلمه اضافه کنید و با مرغ یکی دو دقیقه تفت دهید.

در مرحله بعدی دو لیوان آب گرم به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید مرغ ها با حرارت ملایم بپزند. در همین حین پرتقال ها را با دقت پوست بگیرید و کنار بگذارید. در این مرحله حتما تمام لایه های سفید رنگ روی پرتقال را جدا کنید.

پس از اینکه مرغ به طور کامل پخت پرتقال ها را به همراه شکر و زعفران دم کرده به قابلمه اضافه کنید. اجازه دهید خورش با حرارت بسیار ملایم جا بیفتد سپس آنرا در خورش خوری بکشید و با خلال پسته تزیین کنید. در پایان خورش را با برنج یا کته سرو کنید.

همچنین ببینید : خورش داوود پاشاخورش ریواسخورش مرغ ترشخورش کرفس


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین