طرز تهیه سوفله اسفناج

سوفله اسفناج , طرز تهیه سوفله اسفناج , دستور پخت سوفله اسفناج

سوفله اسفناج یکی از انواع سوفله هاست که به خاطر طعم خوبی که دارد در فهرست غذایی ما ایرانیان قرار گرفته است. سوفله ها به دلیل اینکه سطح شان را پنیر فرا می گیرد شباهت زیادی به پیتزا دارند. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر سوفله اسفناج تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سوفله اسفناج در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سوفله اسفناج
اسفناج۳۰۰ گرم
تخم مرغ۴ عدد
کره۱۰۰ گرم
بکینگ پودرنصف قاشق چایخوری
شیر سرد۱ لیوان
آرد¼ لیوان
پنیر پامزان۱ لیوان
جوز هندی¼ قاشق چایخوری

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا باید فر را روشن کنیم تا هنگام آماده شدن غذا برای گرم شدن فر معطل نشویم ، برای این منظور فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. در ادامه زرده و سفیده تخم مرغ ها را با دقت از هم جدا کنید و پس از ریختن داخل ظرف مناسب کنار بگذارید.

در ادامه اسفناج ها را بشویید و پس از آبکشی و خشک شدن به صورت ریز خرد کنید. برای تهیه سس سفید ، قابلمه ای را روی حرارت ملایم قرار دهید ، کره را درون قابلمه بریزید تا ذوب شود. سپس مخلوط آرد و بکینگ پودر را کم کم اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا خوب مخلوط و یکدست شود.

پس از اینکه مواد یکدست شدند ، شیر را کم کم اضافه کنید و با قاشق با سرعت بالا هم بزنید تا مخلوط غلیظ شود. پس از اینکه سس غلیظ شد آنرا از روی حرارت بردارید و پنیر رنده شده را اضافه و مخلوط کنید تا پنیر ذوب شود.

اسفناج خرد شده ، جوز هندی و زرده های تخم مرغ را مخلوط کنید سپس به سس سفید اضافه و مخلوط کنید. سفیده های تخم مرغ را با همزن برقی بزنید به طوری که وقتی کاسه را بر میگردانید سفیده تخم مرغ از داخل کاسه نریزد.

سفیده ها را کم کم به مخلوط سس سفید و اسفناج اضافه کنید و به صورت دورانی از پایین به سمت بالای مواد سفیده ها را مخلوط کنید ، هر چه هوای بیشتری داخل مواد باشد سوفله شما ترد تر و خوشمزه تر خواهد شد.

یک ظرف پیرکس مناسب با اندازه غذا را با کره خوب چرب کنید. مواد را کم کم داخل ظرف پیرکس بریزید تا با ایجاد شدن لایه های هوا پس از پخت سوفله ای عالی داشته باشید. ظرف پیرکس را درون فری که از قبل روشن کرده اید به مدت ۳۵ دقیقه قرار دهید.

۳۰ دقیقه اول به هیچ عنوان در فر را باز نکنید تا پف سوفله تان نخوابد ، پس از این مدت می توانید برای چک کردن در فر را باز کنید. ممکن است زمان پختن سوفله تا ۴۵ دقیقه هم طول بکشد پس برای خارج کردن آن از فر عجله نکنید.

اگر روی سوفله طلایی نشده بود شعله بالایی فر را چند دقیقه روشن کنید تا پنیر روی سوفله طلایی شود. پس از اینکه سوفله به طور کامل پخت و پنیر رویش طلایی شد به صورت داغ سرو کنید ، سوفله اگر سرد شود طعم اصلی اش را از دست می دهد.

همچنین ببینید : گراتن بادمجان • بورک اسفناج


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین