طرز تهیه مربای زرشک

مربای زرشک , مربا زرشک , طرز تهیه مربا زرشک , دستور پخت مربا زرشک , lvfh cva

مربای زرشک به دلیل طعم ملسی که دارد یکی از مرباهای محبوب میان ایرانیان است که به خاطر وجود زرشک در آن برای بدن هم بسیار مفید می باشد. مربا زرشک را می توانید به همراه خامه یا کره به عنوان یک صبحانه کامل و مفید مصرف کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید مقداری مربا زرشک به صورت آزمایشی تهیه کنید. با دستور و طرز تهیه مربا زرشک در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم مربای زرشک
زرشک تازه۱ کیلوگرم
شکر۱ کیلو و ۲۵۰ گرم
وانیلنصف قاشق چایخوری
آب۵ لیوان

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا باید زرشک ها را به خوبی بخیسانیم ، برای این منظور ابتدا زرشک ها را درون یک کاسه بزرگ می ریزیم و کاسه را با آب سرد پر می کنیم. حدود ۱ ساعت کاسه را کنار می گذاریم تا زرشک ها به خوبی خیس بخورند.

پس از گذشت ۱ ساعت زرشک ها را با سرد آبکشی می کنیم و درون یک ظرف مناسب می ریزیم. در ادامه یک سوم از شکر را لا به لای زرشک ها می ریزیم و به مدت ۴ ساعت دروت یخچال قرار می دهیم تا زرشک ها آب بیندازند.

پس از گذشت ۴ ساعت یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و ۵ لیوان آب داخلش می ریزیم ، سپس باقیمانده شکر را اضافه می کنیم و شکر را با هم زدن متداوم در آب حل می کنیم. پس از حل شدن شکر مخلوط زرشک و شکر را که در یخچال قرار داده بودیم به قابلمه اضافه می کنیم.

حرارت زیر قابلمه را ملایم می کنیم و به هیچ وجه درب قابلمه را نمی گذاریم زیرا باعث بد رنگ شدن مربا می شود. زمانی که مربا قوام آمد و به غلظت کافی رسید وانیل را اضافه می کنیم و با یک قاشق چوبی به آرامی با مربا مخلوط می کنیم.

پس از اینکه وانیل را با مربا مخلوط کردیم سریعا قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا مربای زرشک در دمای محیط خنک شود. پس از اینکه مربا خنک شد آنرا در ظروف شیشه ای می ریزیم و در جای خنک مانند یخچال نگهداری می کنیم.

همچنین ببینید : مربای توت فرنگیمربای بالنگمربای هویج


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین