طرز تهیه ژله بستنی

ژله بستنی,طرز تهیه ژله بستنی,دستور ژله بستنی,Cgi fsjkd

ژله بستنی یکی از معروف ترین و پر طرفدارترین دسرهای ایرانی است. این دسر خوشمزه به روش های مختلفی تهیه می شود. این نوع ژله با رنگ های های مختلفی تهیه می شود و با نام ژله لایه ای معروف است. در این آموزش سریع ترین و ساده ترین نوع طرز تهیه ژله بستنی را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر دسر ژله بستنی تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه ژله بستنی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم ژله بستنی
ژله۲ بسته
بستنی وانیلی۱٫۵ عدد
آب جوشبه میزان کافی

دستور طرز تهیه

ابتدا بستنی وانیلی را در دمای محیط قرار می دهیم تا نرم شود ( فقط بستنی باید کمی نرم شود و نباید بیش از حد شل شود ) . در مرحله بعد یک بسته پودر ژله را در یک لیوان آب جوش حل می کنیم و روی حرارت بخار آب مواد را هم می زنیم تا ژله شفاف شود.

 

وقتی پودر ژله را در آب جوش حل کردیم نصف بستنی وانیلی را به آن اضافه و مخلوط می کنیم تا مواد صاف شوند سپس در قالب مورد نظرمان می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم تا ژله ببندد. برای بستن ژله حدودا ۴۵ دقیقه زمان نیاز است.

 

بعد از اینکه لایه اول ژله خودش را گرفت ، بسته دوم ژله را مانند روشی که در بالا توضیح دادیم در آب جوش حل می کنیم و پس از مخلوط کردن با بستنی وانیلی روی لایه اول می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم تا دسر ما آماده شود.

 

 

در مرحله پایانی حداقل ژله را به مدت ۲ ساعت باید در یخچال قرار دهیم تا ژله آماده سرو شود. نکته مهم در مورد تهیه ژله بستنی دو لایه این است که بهتر است برای زیباتر شدن نمای دسر ، ژله ای که رنگش روشن تر است در لایه بالایی قرار بگیرد.

 

در این آموزش ما ژله بستنی دو لایه را آموزش دادیم ، شما اگر می خواهید ژله ای با لایه های بیشتر تهیه کنید فقط کافیست همین مراحل را چند بار دیگر تکرار کنید و لایه های رنگی بیشتری تولید کنید. هر چه لایه ها بیشتر باشد ژله شما زیباتر خواهد شد.

 

معمولا کودکان از خوردن ژله استقبال می کنند و هرچه شکل و شمایل و رنگ و لعاب آن دلفریب تر باشد نظرشان را بیشتر جلب می کند. می توانید از انواع و اقسام ژله های رنگی در طعم های مختلف استفاده نمایید و این ژله را در منزل تهیه نمایید. زیرا در محیط کاملا بهداشتی تهیه شده و خطری سلامتی کودکتان را تهدید نخواهد کرد.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین