لاغری تا عید 1401 با دکتر سلامت

همه افراد تمایل دارند که در ایام ‌عید هیکلی خوش‌فرم و متناسب داشته‌ باشند و با اعتماد به نفس بیشتر به دید و بازدید بروند. با توجه به شیوع بیماری کرونا میزان تحرک افراد نسبت به قبل کمتر شده است. همین امر موجب افزایش وزن و تجمع چربی در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود. با رعایت چند نکته و تغییر سبک‌ زندگی از همین امروز می‌توانید برای لاغری تا عید برنامه‌ریزی کنید. اولین قدم برای لاغری، داشتن یک اراده قوی، انجام ورزش، تغذیه سالم و عدم استفاده زیاد از کامپیوتر و تلویزیون است. در این مقاله قصد داریم نکات مهم لاغری تا عید را توضیح دهیم و در انتها بهترین کلینیک تخصصی رژیم لاغری را معرفی کنیم.

چند نکته بسیار مهم برای لاغری تا عید

استفاده از رژیم غذایی مناسب

برای کاهش ‌وزن اصولی و لاغری تا عید دریافت پروتئین را فراموش نکنید. پروتئین باید در وعده‌های غذایی گنجانده شود تا سوخت و ساز بدن و تشکیل توده عضلانی بهبود یابد. برای افزایش احساس سیری و جلوگیری از پرخوری از مصرف سبزیجات، میوه‌های فیبردار و کربوهیدرات غافل نشوید و غذاهای پر کالری مانند سس‌ و گوشت‌ چرب را از برنامه‌ غذایی خود حذف کنید. خوردن صبحانه سالم، نوشیدن روزانه ۸ الی ۱۰ لیوان آب، عدم استفاده از نوشیدنی‌های شیرین و پرکالری، خودداری از پرخوری، توجه به برچسب مواد غذایی، استفاده از ظرف‌ها و بشقاب‌های کوچک، خوردن غذا به‌صورت آهسته برای ایجاد احساس سیری و مصرف میان‌ وعده‌های کم کالری در کاهش‌ وزن موثر هستند.

چند نکته بسیار مهم برای لاغری تا عید

انجام ورزش روزانه

معمولا افرادی که تحرک بیشتری دارند و به‌ طور مرتب ورزش می‌کنند نسبت به افراد کم تحرک از تناسب‌ اندام بهتری برخوردار هستند. بین کم تحرکی و افزایش توده چربی در بدن رابطه مستقیم برقرار است. برای لاغری تا عید حداقل باید در هفته ۲۰۰ الی ۳۰۰ دقیقه ورزش کنید. برای کسب نتیجه بهتر باید برنامه ‌ورزشی خود را تحت‌ نظر یک کارشناس فیزیولوژی ورزشی یا مربی انجام دهید‌. عدم‌ تناسب بین تغذیه و ورزش‌ تمرین‌های غیر اصولی و افراط در حرکات ورزشی به جای حذف چربی‌های بدن ممکن است به لاغری ماهیچه‌ها منجر شود. بهترین زمان برای ورزش کردن ساعات اولیه صبح است. ورزش‌هایی مانند یوگا، شنا، ایروبیک، زومبا، پیاده‌روی گزینه‌های بسیار مناسبی هستند.

استفاده کمتر از کامپیوتر و تلویزیون

بسیاری از افراد هنگام استفاده طولانی از کامپیوتر و تماشای زیاد تلویزیون از تنقلات بیشتری استفاده می‌کنند و دچار تغذیه ناسالم می‌شوند‌. کم تحرکی ناشی از تماشای تلویزیون عامل دیگریست که به افزایش‌وزن کمک می‌کند. برای لاغری تا عید تماشای تلویزیون و استفاده از کامپیوتر را به حداقل برسانید. استفاده از تلویزیون نباید بیشتر از ده ساعت طول بکشد. به جای این کار فعالیت و تحرک داشته باشید و به کارهای موردعلاقه خود بپردازید.

کنترل وزن

کسی که با هدف لاغری تا عید قصد دارد وزن خود را کاهش‌ دهد، باید خود را به خوبی زیرنظر داشته باشد و برای آگاه شدن از تغییرات ایجاد شده در وزن خود به صورت مرتب هفته‌ای یک بار از ترازو استفاده کند. کاهش‌ وزن نشان می‌دهد که حرکات ورزشی و رژیم غذایی مناسبی داشته است. عدم تغییر در وزن نیز نشان می‌دهد که باید کالری دریافتی را کم و حرکات ورزشی را بیشتر کند‌.

داشتن تفکر بلند مدت

همانطور که می‌دانید رژیم لاغری تا عید یک شیوه کوتاه‌ مدت است تا وزن خود را کاهش‌ دهید. اما برای تداوم و نگهداری وزن خود در حد ایده‌ال باید برنامه بلند مدت داشته باشید. عادت‌های غذایی قدیمی خود را به طور کامل کنار بگذارید و سبک زندگی سالم داشته باشید‌. هر چه بیشتر درگیر کنترل میزان کالری مصرفی و ورزش باشید موفقیت‌ بیشتری کسب خواهید کرد‌. برای ایجاد انگیزه بیشتر برای لاغری می‌توانید به صورت گروهی این کار را انجام دهید و از دوستان خود دعوت کنید که با هم برنامه‌های لاغری را پیش بروید. برای دریافت مشاوره از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید.

لاغری تا عید با دکتر سلامت

لاغری تا عید با دکتر سلامت

برای دریافت خدمات لاغری حضوری و غیرحضوری با هدف لاغری تا عید می‌توانید به سایت کلینیک تخصصی رژیم ‌لاغری دکتر سلامت با آدرس اینترنتی https://drsalamat.clinic/ مراجعه کنید. کلینیک دکتر سلامت فعالیت خود را در زمینه ارائه جدیدترین و به روزترین روش‌های لاغری از سال ۱۳۸۲ شروع کرده است و در طول این چند سال اکثر مراجعین از کیفیت بالای خدمات این کلینیک رضایت کامل دارند. خدمات این کلینیک عبارتند از: برگزاری دوره‌های لاغری، تجویز نسخه، ارائه لایو‌ ورزشی برای سوزاندن چربی‌های اضافی بدن، رژیم‌غذایی مناسب، مشاوره روانشناسی، مشاوره لاغری، برقراری ارتباط با بهترین متخصصان تغذیه از طریق اپلیکیشن دکتر سلامت.

با نصب اپلیکیشن اختصاصی دکتر سلامت روی گوشی‌های هوشمند خود می‌توانید رژیم‌ غذایی لاغری را به صورت آنلاین دریافت کنید و تمام سوالات خود را از متخصص بپرسید. شرکت در جلسات گروهی به صورت لایو، دریافت جدیدترین مطالب درباره روش‌های لاغری، خرید اینترنتی دوره‌ها و محصولات لاغری از مهمترین مزایای نصب اپلیکیشن دکتر سلامت می‌باشد.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین