شیر آب ظرفشویی، همراه شما در آشپزخانه

 

بی جهت نیست که شیر آب ظرفشویی پرکاربردترین شیرآلات بهداشتی در هر خانه ای در نظر گرفته می شود. از شستن صورت تا سبزی را می توان در زیر شیر ظرفشویی انجام داد. انواع شیر آشپزخانه در بازه قیمت گسترده تولید می شود که تمام سلیقه ها، بودجه ها و کاربردهای ممکن را پوشش می دهد. بعضی از انواع شیرآلات ظرفشویی، مانند شیرآلات لمسی و شیرآلات دارای کنترل گر صوتی، مدرن تر است و به دلیل تکنولوژی پیچیده تر قیمت بالاتری نیز دارد. در این مقاله کاربردهای شیر آب ظرفشویی، انواع مدرن آن و در نهایت نکات مهم در زمان خرید شیر سینک ظرفشویی بررسی شده است.

شیر ظرفشویی

کاربردهای رسمی و غیر رسمی شیر آب ظرفشویی!

تا به حال به موارد مصرف شیر ظرفشویی در آشپزخانه دقت کرده اید؟ جدا از شستن ظروف، میوه و سبزی که کاربرد رسمی شیر ظرفشویی به حساب می آید، این شیرآلات کاربرد غیر رسمی نیز دارد! معمولاً بعد از کوچکترین تماس دست با چربی، مواد غذایی، گرد و خاک و… به شیر آشپزخانه مراجعه می شود! بعد از رسیدن به خانه به جای شستشوی دست و صورت در سرویس بهداشتی ممکن این کار در زیر شیر ظرفشویی انجام شود! بسیاری فرزند خردسال خود را در سینک ظرفشویی حمام می کنند! با انواع شیر سینک ظرفشویی جدید (دارای کنترل گر صوتی) نیز می توان مقدار مشخصی آب در دمای مورد نظر از شیر دریافت کرد! امّا شیرآلات ظرفشویی چطور همه این ها را ممکن کرده است؟!

شیر ظرفشویی از مهمترین تجهیزات آشپزخانه است. دوام شیر ظرفشویی اهمیت بالایی دارد؛ چرا که در طول زمانی که فرد در خانه می گذراند، با شیر آشپزخانه سر و کار زیادی دارد. مدل های مختلف شیر ظرفشویی دارای ویژگی های منحصر به فرد خود هستند و هر یک برای استفاده خاصی طراحی شده اند. مثلا شیر ظرفشویی شاوری دارای شلنگی با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه است؛ و یا شیر ظرفشویی فنری ارتفاع بلند و ظاهری شیک دارد. شیر ظرفشویی دوکاره علاوه بر خروجی آب اصلی، دارای خروجی آب تصفیه نیز هست. شیر ظرفشویی دیواری برای نصب بر روی دیوار مناسب است و فضای سینک را اشغال نمی کند. قیمت شیر ظرفشویی برحسب وزن، رنگ و طرح شیر سینک ظرفشویی متفاوت است.

انواع شیر آب ظرفشویی مدرن

شیر ظرفشویی در انواع بسیاری تولید می شود که هر کدام تکنولوژی خاصی دارد. با اینکه به کمک تمام این شیرآلات ظرفشویی می توان طیف گسترده ای از کارها را در آشپزخانه جلو برد، بعضی از مدل ها برای کاربردی خاص مناسب تر هستند. به دلیل همین تنوع نیز قیمت شیر آب ظرفشویی از شیر ظرفشویی ارزان تا لوکس را پوشش می دهد. در ادامه دو نوع از جذاب ترین و مدرن ترین انواع شیرآلات آشپزخانه معرفی شده اند.

شیر ظرفشویی لمسی

شیر ظرفشویی لمسی برای کاهش دردسر تمیز کردن شیرآلات آشپزخانه تولید شده است. می توانید این نوع شیر آب ظرفشویی را به واسطه تماس پشت دست یا ساعد با بخش معینی از شیر باز کنید. این تکنولوژی بسیار کاربردی است؛ چراکه بیشتر اوقات کف دست در آشپزخانه چرب یا پوشیده از مواد غذایی است و باعث کثیف شد شیر آب ظرفشویی در زمان باز کردن آب می شود. به کمک شیرآلات لمسی نیاز به تمیز کردن شیرآلات ظرفشویی کمتر می شود.

شیر ظرفشویی لمسی

شیر ظرفشویی دارای کنترل گر صوتی

کار تکنولوزی به جایی رسیده است که شما می توانید با شیرآلات ظرفشویی خود حرف بزنید! بله، شیر ظرفشویی دارای قابلیت کنترل صوتی حرف شنوی بالایی دارد! شما می توانید به کمک دستیارهای صوتی مانند الکسا و گوگل از این شیر آب درخواست میزان مشخصی آب (در واحد دلخواه) و با دمای مورد نظر خود کنید: یک لیوان آب در دمای ۱۸ درجه برای من بریز! قیمت این نوع شیر بالاتر از سایر انواع شیرآلات ظرفشویی است. اما برای کسی که بودجه خرید آن را دارد امکانات بسیار جذابی فراهم می آورد.

شیر ظرفشویی دارای کنترل گر صوتی

نکات مهم در زمان خرید شیر آب آشپزخانه

در زمان خرید شیر ظرفشویی نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • گارانتی معتبر: اهمیت گارانتی نیازی به توضیح ندارد! همین کافی است که گارانتی ممکن است روزی شما را از دردسر نجات دهد، به شرط آنکه از شرکتی معتبر باشد.
  • ابعاد مناسب: شیر آب ظرفشویی باید ارتفاع مناسبی داشته باشد و یا از انواع شلنگدار باشد تا بتوانید ظروف بزرگ را به راحتی زیر آب آبکشی و کتری را آب کنید.
  • آشنایی با انواع شیر آب ظرفشویی: هر نوع شیر آشپزخانه برای مصرف خاصی مناسب تر است و به کمک این شناخت می توانید مناسب ترین آن ها، بر طبق کاربرد مورد نظرتان، را خریداری کنید.
  • جنس استاندارد: شیر ظرفشویی باید از جنس آلیاژ برنج استاندارد باشد تا علاوه بر قیمت مناسب، دوام و کیفیت بالایی نیز فراهم آورد.
  • طرح و رنگ شیر آب ظرفشویی: بسته به دکوراسیون و هارمونی رنگی آشپزخانه خود می توانید شیرآلاتی انتخاب کنید که مکمل این فضا باشد.
  • قیمت شیر آب ظرفشویی: قطعاً زمانی که قیمت شیر ظرفشویی در بودجه تعیین شده توسط شما قرار نداره نمی تواند از گزینه های خرید باشد. اما خبر خوب اینکه انواع شیر ظرفشویی ارزان قیمت با کیفیت و استاندارد نیز توسط برندهای سالم و معتبر تولید شده است. کافی است به دقت بررسی خود را در فضای آنلاین و آفلاین انجام دهید.

 


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین