ثبت نام لاتاری یکی از روش‌های مهاجرت به کشور آمریکا می‌باشد که به لطف تعداد بسیار بالای برندگان ایران در هر سال، یکی از محبوب‌ترین و در عین حال ارزان‌ترین راه‌های مهاجرت برای ایرانیان به حساب می‌آید. در این حالت، در صورتی که فرد برنده لاتاری شود، می‌تواند با مراجعه به سفارت آمریکا در کشور‌های اطراف، برای انجام مصاحبه و دریافت ویزای خود اقدام کند.

در صورتی که شخص بتواند ویزای آمریکا را دریافت کند، با سفر به کشور امریکا، گرین کارت خود را دریافت خواهد کرد و به عنوان مقیم کشور آمریکا، می‌تواند در این کشور به کار، تحصیل و زندگی بپردازد. حال ممکن است سوالات متعددی پیش بیاید که آیا ساکنین مشهد می‌توانند در لاتاری گرین کارت ثبت نام کنند؟ افرادی که شهر مشهد زندگی می‌کنند، چگونه باید برای لاتاری ثبت نام کنند؟ در صورتی که پاسخ این سوالات را نمی‌دانید با ما همراه باشید.

نحوه ثبت نام لاتاری در مشهد

ثبت نام لاتاری، نیازمند دانش دقیق از نحوه ترجمه است. اطلاعاتی که باید در سامانه اداره مهاجرت آمریکا وارد شود، باید به زبان انگلیسی باشد. در نتیجه هرگونه بروز اشتباه در ترجمه می‌تواند باعث ثبت نام اشتباه شود و از آنجایی که امکان ویرایش اطلاعات وجود ندارد، ممکن است در زمان مصاحبه باعث وجود مغایرت شده و فرد از دریافت ویزای خود باز بماند.

از طرفی، عکس مناسب لاتاری نیز یکی دیگر از شرایط ثبت نام است. داشتن عکسی که با تمامی معیار‌های مورد نظر مطابقت داشته باشد، بدون دانستن نحوه تهیه عکس و ویرایش آن، غیر ممکن خواهد بود. به همین منظور پیشنهاد می‌شود تا در صورتی که از روند ثبت نام لاتاری اطلاعات کافی ندارید، انجام امور ثبت نام را به موسسات و مجموعه‌های قابل اعتماد ثبت نام لاتاری بسپارید.

اما از آنجایی که مجموعه‌های ثبت نام لاتاری در شهر تهران واقع هستند، ساکنین دیگر شهر‌ها و استان‌های ایران که فاصله طولانی با شهر تهران دارند، نمی‌توانند به صورت حضوری برای ثبت نام لاتاری مراجعه کنند. در این حالت، متقاضیان می‌توانند مراحل ثبت نام خود را به صورت غیر حضوری با مراجعه به سایت لاتاری آمریکا، طی نمایند. علاوه بر این، امکان ثبت نام از طریق شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام یا پیام رسان‌های واتس اپ و تلگرام وجود خواهد داشت.

برخی از متقاضیان ثبت نام لاتاری، برای آنکه بتوانند مراحل ثبت نام خود را به صورت حضوری پشت سر بگذارند، به جای مراجعه به مجموعه‌های معتبر، ممکن است ثبت نام خود را از طریق کافی نت‌ها انجام دهند که این موضوع می‌تواند ضریب خطا و اشتباه را در ثبت نام لاتاری بالا ببرد. به دلیل کافی نبودن اطلاعات کافی نت‌ها از نحوه ثبت نام لاتاری، ترجمه اطلاعات، ویرایش عکس و …، ممکن است ثبت نام با اشتباه همراه شود و فرد با پرداخت تمامی هزینه‌های مربوطه و سفر به کشور ثالث برای انجام مصاحبه، با دست خالی به کشور باز گردد.

مدارک مورد نیاز ثبت نام لاتاری

ثبت نام لاتاری یک اقدام بین‌المللی به حساب می‌آید و در نتیجه برای ثبت نام لاتاری به عنوان فرد اصلی، به پاسپورت نیاز خواهد بود. این پاسپورت، باید حتما توسط کشور محل تولد فرد صادر شده باشد. از طرف دیگر، در صورتی که فرد حداقل مدرک دیپلم یا دو سال سابقه کار تخصصی در پنج سال گذشته را دارا باشد، می‌تواند در لاتاری نام نویسی کند؛ به همین دلیل، افراد زیر ۱۸ سال نمی‌توانند ثبت نام مستقل داشته باشند و حتما باید زیر مجموعه والدین خود نام نویسی کنند. داشتن عکس مورد تایید اداره مهاجرت آمریکا، دیگر شرط ثبت نام لاتاری است که باید نهایتا طی شش ماه اخیر گرفته شده باشد.

یکی دیگر از نکاتی که حین ثبت نام لاتاری باید به آن توجه شود، وضعیت تاهل فرد ثبت نام کننده است. در صورتی که شخص متاهل و صاحب فرزند زیر ۲۱ سال باشد، باید اطلاعات مربوط به آنها را در زمان ثبت نام وارد کند. در صورتی که همسر فرد نیز پاسپورت معتبر داشته باشد، یک بار نیز همسر او به عنوان شخص اصلی می‌تواند ثبت نام شود و در این صورت ثبت نام آنها دو شانسه خواهد بود.

در نظر داشته باشید که وجود مغایرت نامتعارف در زمان ثبت نام و زمان مصاحبه بعد از برنده شدن، می‌تواند مانع از دریافت ویزا شود. در نتیجه باید تمامی اطلاعات به دقت و با صداقت کامل تکمیل شود تا جای هیچ گونه ابهامی باقی نماند.

منبعکارت سبز


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین