طرز پخت سینه مرغ سرخ کرده در ماهیتابه

طرز پخت سینه مرغ سرخ کرده در ماهیتابه

سینه مرغ سرخ کرده در ماهیتابه که در کمی روغن به همراه نمک و فلفل پخته شده و در انتها با مقداری کره ظاهری زیبا به خود گرفته است، نخستین روشی است که من برای پختن سینه مرغ یاد گرفتم و تکنیکی که همیشه به آن رجوع می‌کنم. در نتیجه رویه بیرونی سینه مرغ طلایی شده و از داخل آبدار است که تنها با کمی سبزیجات بخارپز و مقداری ماست خامه‌ای ظاهری شیک و زیبا خواهد گرفت.

طرز پخت سینه مرغ طلایی و آبدار روی اجاق گاز

تکنیکهای زیادی برای پختن سینه مرغ روی اجاق گاز وجود دارد. بعضی از آنها به صورت خواباندن سینه مرغ در سس است در حالی که محبوب ترین روش پختن سینه مرغ استفاده از روش پخت در ماهیتابه است. این روش تا آنجایی که ما می‌دانیم و نسبت به روشهای دیگر بیشتر دوست داریم باعث می‌شود نتیجه یک سینه مرغ طلایی، با ظاهری زیبا و آبدار باشد.

  • پختن سینه مرغ به این روش بهتر است در یک ماهیتابه ۱۰ اینچی یا بزرگتر انجام شود. ترجیحا لبه دار و نچسب باشد. اگر شما این نوع ماهیتابه را داشته باشید خیلی عالی است.
  • برای این دستور شما نیازمند دو سینه مرغ بدون پوست (حدود ۴۵۰ گرم) هستید

مراحل هوشمندانه برای سینه مرغ طلایی و آبدار

  • با ماهیتابه عریض و گود شروع کنید، ماهیتابه را روی گاز بگذارید و روغن را به آن اضافه کنید. ما قصد داریم مرغ را با حرارت متوسط به بالا بپزیم و می‌خواهیم فضای مناسبی برای دو سینه مرغ داشته باشیم. با استفاده از ماهیتابه گود و عریض که مرغ را در خود جای می‌دهد و حرکت کفگیر را به حداقل می‌رساند.
  • مرغ را به مدت پنج دقیقه اصلا دست نزنید و جابجا کنید. هنگامی که مرغ در ماهیتابه است، آن را نه بلند کنید نه تکان دهید و نه اینکه در اینکه در این پنج دقیقه به آن ضربه بزنید. اگر نمی‌توانید مرغ را به راحتی با انبر بلند کنید یعنی هنوز آماده نیست که آن را بر عکس کنید و طلایی قهوه‌ای نخواهد شد.
  • آن را یکبار بردارید نه دو بار. سینه مرغ را تنها یک بار با هدف طلایی شدن هر طرف آن بچرخانید.
  • با کره کار را تمام کنید. کره اگر در ابتدا اضافه شود، خیلی سریع خواهد سوخت، برای بدست آوردن طعم خوشمزه و مقداری رنگ در انتهای پختن اضافه خواهد شد.

برای مشاهده آموزش کامل طرز پخت سینه مرغ سرخ کرده در ماهیتابه به صورت تصویری و مرحله به مرحله به مجله آشپزی قرمز مراجعه کنید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین