طرز تهیه شربت آلبالو، شربت سکنجبین و شربت خاکشیر خانگی

شربت ها یکی  از انواع نوشیدنی ها خنک می باشند که میوه های مختلف و در طعم و مزه های گوناگون تهیه می شوند و در فصل تابستان بسیار پر طرفدار هستند و می توانید به راحتی انواع شربت ها را در خانه تهیه کنید شاید به صورت آماده در مارکت ها وجود اشته باشد ولی تهیه شربت در منزل هم مقرون به صرفه و هم سالم تر است. شربت ها در تابستان برای رفع گرمازدگی و عطش بسیار کاربرد دارند و در بین ایرانی ها نیز از محبوبیت خاصی برخودار هستند به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم سه نوع از پر طرفدارترین شربت ها را برای شما جمع آوری کنید که عبارت است از شربت آلبالو، شربت سکنجبین، شربت خاکشیر همراه ما باشید.

طرز تهیه شربت آلبالو خانگی

طرز تهیه شربت آلبالو، شربت سکنجبین و شربت خاکشیر خانگی

شربت آلبالو یکی از خوشمزه ترین های فصل تابستان است که از میوه آلبالو تهیه شده است و برای بدن بسیار مفید است و در فع کم خونی و رفع عطش نیز بسیار پر کاربرد است.

مواد لازم برای تهیه شربت آلبالو

  • آلبالو ۲۵۰ گرم
  • شکر ۵۰۰ گرم
  • آب ولرم نصف لیوان

طرز تهیه شربت آلبالو طبیعی خوشمزه و خوشرنگ

برای طرز تهیه شربت آلبالو ابتدا باید آلبالو ها را داخل لگن آب ریخته و چندین بار بشورید تا کاملا تمیز شوند سپس با کمک هسته گیر هسته آن را خارج کنید و بعد داخل قابلمه ریخته و شکر را لا به لا می ریزیم و برای ۷ ساعت بگذارید تا آب بی اندازد و بعد  قابلمه آلبالوها را از یخچال بیرون می آوریم و روی حرارت ملایم قرار دهید و آب ولرم را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا شکر کاملا حل شود سپس صبر کنید تا شربت قوام یباد و مدام کف روی آن را بگیرید تا در نهایت شربت شفافی داشته باشد  در انتها از صافی رد کنید تا شربت و میوه از هم جدا شوند به همین راحتی شربت آلبالو آماده شده است نوش جان

طرز تهیه شربت سکنجبین خانگی با نعناع

طرز تهیه شربت آلبالو، شربت سکنجبین و شربت خاکشیر خانگی

شربت سکنجبین یکی از اصیل ترین و قدیمی ترین شربت ها می باشد که با نعنا تهیه می شود و در رفع عظش و گرمازدگی بسیار مفید است شما می توانید این شربت را با برش های خیار تزئین و میل کنید.

مواد لازم برای تهیه شربت سکنجبین

  • آب ۲ لیوان
  • نعناع ۵۰ گرم
  • شکر ۵۰۰ گرم
  • سرکه سفید ۵۰ گرم

طرز تهیه شربت سکنجبین با نعناع و سرکه

ابتدا نعنا ها را خوب چندین بار بشورید و بعد آب را داخل قابلمه ریخته و شکر را اضافه کنید تا شکر حل شود سپس نعنا را با نخ بسته داخل قابلمه بگذارید تا عصاره نعنا خارج شود و شربت طعم و مزه نعنا بگیرد و بگذارید تا شربت کم کم شروع به غلیظ شدن ند وقتی تست کردید و شربت قوام گرفته بود سرکه را به آن اضافه می کنیم و تامل می کنیم تا شربت چند جوش بزند در این مرحله اگر دوست داشتید شربت شما سبزتر باشد می توانید از کمی رنگ خوراکی استفاده کنید و بعد از روی حرارت قابلمه را بر می داریم و اجازه می دهیم تا شربت خنک شود. سپس شربت را از صافی رد می کنیم تا کاملا صاف شود سپس در شیشه ریخته و در یخچال نگهداری می کنیم.

طرز تهیه شربت خاکشیر خانگی با گلاب

طرز تهیه شربت آلبالو، شربت سکنجبین و شربت خاکشیر خانگی

شربت خاکشیر یکی از خوشمزه های فصل تابستان از که از گیاهی به نام بویان که در کوهستان می روید تشکیل شده است و ارز ش غذا یی فوق العاده بالایی دارد.

مواد لازم برای تهیه شربت خاکشیر

  • شکر ۱ لیوان
  • آب خنک ۶ لیوان
  • خاکشیر نصف لیوان
  • گلاب ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شربت خاکشیر مجلسی با گلاب

ابتدا باید خاکشیر را ریگ شوی کنید تا اگر شن یا کثیفی دارد خارج شود برای این کار چندین بار آن را داخل کاسه ریخته و بشورید تهیه شربت خاکشیر به دو روش است. روش اول خاکشیر را داخل پارچ ریخته و به آن آب و شکر اضافه کنید و هم بزنید تا شکر حل شود سپس در انتها کمی گلاب اضافه کنید و خنک بنوشید. روش دوم : روش دوم مجلسی تر می باشد برای این کار ۳ لیوان آب را داخل قابلمه ریخته و به ان شکر را اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا قوام بیاد و در انتها گلاب و خاکشیر را اضافه کنید و از روی حررارت بردارید و به آن یک شربت غلیظ با مقداری اب رقیق کنید و به دلخواه یخ افزوده و خنک بنوشید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین