طرز تهیه لازانیا بدون فر

طرز تهیه لازانیا بدون فر,طرز تهیه لازانیا,لازانیا,ghchkdh,lasagna

طرز تهیه لازانیا بدون فر
لازانیا یکی از غذاهای معروف ایتالیایی است که اکثر افرادی که غذاهایی مانند پیتزا را دوست دارند، به این غذا هم علاقمند هستند. روش های مختلفی را می توان برای درست کردن لازانیا بکار برد که ما در این مطلب از آموزش آشپزی قصد داریم که طرز تهیه لازانیا بدون فر را آموزش دهیم.
دقت کنید مواد لازم موجود در جدول زیر برای حداقل ۳ الی ۴ نفر لازانیا مناسب خواهد بود. اگر قصد دارید برای تعداد افراد بیشتری لازانیا تهیه کنید، هر کدام از این مواد اولیه را به دلخواه افزایش دهید.
گفتنی است که شیری که در پنیر موزارلا استفاده می شود شیر پاستوریزه است. طعم بسیار خوب این پنیر آن را مناسب برای تهیه انواع غذاهای ایتالیایی مانند پیتزا یا  طرز تهیه لازانیا کرده است.
این پنیر دارای انواع چربی ها و پروتئین است. ضمن اینکه پنیر پیتزا دارای فسفر و کلسیم به اندازه کافی نیز می باشد. ویتامین هایی مانند B12 و B3 نیز از دیگر مواردی است که این پنیر را ارزشمند کرده است.
مواد لازم طرز تهیه لازانیا بدون فر
لازانیا۱ بسته
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
قارچ ( خرد شده )۳۰۰ گرم
فلفل دلمه ای۱۰۰ گرم
پنیر پیتزا۵۰۰ گرم
ذرتبه اندازه کافی
رب گوجه فرنگی۲ ق غذاخوری
پیاز داغبه اندازه کافی
نمک، زردچوبه، آویشن و فلفلبه اندازه کافی

دستور و روش تهیه

در اولین مرحله از طرز تهیه لازانیا، به سراغ سرخ کردن ادویه ها بروید و سپس همین کار را برای پیازداغ و فلفل دلمه ای انجام دهید. بعد از سرخ کردن این موارد، به آنها گوشت چرخ کرده اضافه نمایید. حال باید به خوبی همه مواد را با یکدیگر تفت دهید.

 

بعد از پختن این موارد باید ذرت و قارچ را نیز به آنها اضافه کنید. سپس کمی به مواد رب گوجه فرنگی هم بزنید. برای نرم شدن ورقه های لازانیا، بهتر است که آنها را ۵ دقیقه داخل آب داغ بگذارید.

 

ماهیتابه ای بردارید البته ترجیحاً ماهیتابه رژیمی باشد. مقداری روغن داخل ماهیتابه بریزید و سپس ورقه های لازانیا را در آن قرار دهید. سپس مواد قبلی را که تفت داده اید را روی ورقه ها بریزید. سپس کمی پنیر پیتزا بیفزائید و بعد دوباره لایه بعدی لازانیا را اضافه کنید.

 

این کار را تا چند لایه  و حداقل تا سه لایه انجام دهید. توجه کنید که بهتر است که لایه آخر از پنیر پتیزا پر شود. حالا درب ماهیتابه را بگذارید و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید تا زمان برگرداندن لازانیا فرا برسد.

 

بعد از این زمان لازانیا را برگردانید، تا پنیر پیتزا هم مقداری گریل شود. بعد از آماده شدن نیز می توانید روی لازانیا را با کمی سس قرمز یا فرانسوی تزئین کنید. همینطور می توانید از پودر آویشن نیز استفاده نمایید. این لازانیا را بدون سس بشامل تست کنید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین