طرز تهیه فرنی پسته

طرز تهیه فرنی پسته,طرز تهیه فرنی,فرنی پسته,فرنی,xvc jidi tvkd sji,firini peste,fereni

طرز تهیه فرنی پسته

فرنی و در واقع طرز تهیه فرنی به هر بهانه ای که باشد بسیار دلچسب خواهد بود. خصوصاً اینکه در ماه رمضان باشیم و در وعده های افطاری و سحری این دسر خوشمزه را تهیه کنیم. برای فرنی انواع و اقسام مدل می توان در نظر گرفت که ما در این مطلب از آموزش آشپزی می خواهیم طرز تهیه فرنی پسته ای را آموزش دهیم. درست کردن فرنی به زمان و زحمت زیادی نیاز ندارد، برای همین می توان به سرعت و در عرض چند ساعت چند کاسه فرنی برای اهل خانه تهیه کرد.

 

از این رو در این مطلب از همدوره قصد داریم فرنی با مغز پسته را آموزش دهیم که گاهاً نیاز است تا ماه مبارک رمضان خوراکی های پرانرژی مصرف کنیم تا زمان بیشتری را سیر باشیم. حال به سراغ تهیه مواد لازم این فرنی که در جدول زیر آمده است بروید تا چند کاسه فرنی خوشمزه داشته باشید.

 

مواد لازم طرز تهیه فرنی پسته
شیر۲ لیوان
آرد برنج۲ قاشق غذاخوری
شکر۲ قاشق غذاخوری
گلاب۱/۳ پیمانه
پودر پسته۳ قاشق غذاخوری
خلال پستهبه اندازه کافی جهت تزئین

دستور و روش تهیه

برای اولین مرحله قابلمه ای تهیه کرده و درون آن شیر سرد اضافه کنید. کمی بعد آرد برنج را نیز به قابلمه بیفزائید. این دو مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید. می خواهیم کاملاً صاف شود. دقت کنید که حتماً شیر را سرد اضافه کنید، چرا که اگر داغ باشد با آرد ترکیب نشده و به شکل گوله گوله خواهد شد.

 

حال به سراغ اضافه کردن شکر رفته و سپس گاز را نیز روشن نمایید. شعله متوسط باشد و ترکیب را نیز بهم بزنید، می خواهیم شکر کاملاً آب شود. شکر که آب شد مایع ما، مایع غلیظ خواهد بود.

 

زمانی که حس کردید مایع کاملاً غلیظ شده است، اقدام به اضافه کردن گلاب کنید و به هم زدن نیز ادامه دهید. کمی بعد پودر پسته را هم بیفزائید و دوباره مشغول بهم زدن شوید تا به خوبی صاف شوند.

 

فرنی را آنقدر هم بزنید تا زمانی که به غلظتی برسد که مورد پسند شماست. زمانی که غلظت کافی را به خود گرفت، فرنی پسته ای ما کاملاً حاضر شده است. حال ظرف سرو را آماده کرده و فرنی را به آن منتقل می کنیم. در آخر نیز می توانید آن را با خلال پسته تزئین کنید.

 

خواص پسته

– پسته به خوبی می‌تواند سلامت قلب را تضمین کند. با مصرف روزانه پسته، سطح کلسترول بد خون کم خواهد شد.

 

– با توجه به اینکه پسته کالری کمی دارد برای افرادی که در حال رژیم گرفتن هستند، می تواند مفید باشد. پسته پروتئین بالایی نیز دارد که برای آن دسته از افراد که قصد دارند خود را لاغر کنند مفید است.

 

– در پسته اسیدهای چرب وجود دارد که می تواند پوست خشک را مرطوب کند.

 

– مصرف پسته می تواند قوای جنسی مردان را افزایش دهد. لذا به مردان توصیه می شود که به صورت روزانه ۱۰۰ گرم پسته مصرف کنند.

 

– در پسته “مس” بالایی وجود دارد که موجب می شود تا جذب آهن بیشتر و بهتر در بدن انجام پذیرد. آنهایی که کم خونی دارند نیز می توانند از پسته بهره ببرند.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین