طرز تهیه سوپ میسو

طرز تهیه سوپ میسو,سوپ میسو,misusoup,miso soup,s, lds,,میسو

طرز تهیه سوپ میسو

سرو پیش غذا در همه رستوران ها و مهمانی ها مرسوم است. خصوصاً در کشورهای آسیای شرقی مانند چین و ژاپن. لذا ما در این بخش از آموزش آشپزی می خواهیم، یک نوع از پیش غذای ژاپنی را تدارک ببینیم که به میسو معروف است. این سوپ با خاصیت پروبیوتیکی که دارد می تواند برای سلامت بدن بسیار مفید باشد. توصیه می کنیم که یک بار هم شده طرز تهیه سوپ میسو را امتحان کنید. مواد لازم در جدول زیر حداقل برای ۳ الی ۴ نفر سوپ، کفایت خواهد کرد.

مواد لازم طرز تهیه سوپ میسو
آب گوشت تازه۴ فنجان
میسو ( جا افتاده )۲ قاشق غذاخوری
قارچ خشک خرده شدهنصف فنجان
پیاز سفید بزرگ۱ عدد
سیر ( له شده )۲ حبه
زنجبیل رنده شده۱ یا ۲ قاشق چای خوری
سبزیجات تازه ( خرد شده )۲ فنجان
آب نارگیل۲ قاشق غذاخوری

دستور و روش تهیه

در مرحله اول از تهیه سوپ میسو آب گوشت را گرم کنید. البته می توانید از آب خالی هم استفاده کنید. اما آب گوشت می تواند طعم دلچسبی را به سوپ بدهد.

 

هر زمان که احساس کردید که آب گوشت گرم شد، نصف فنجان از آن را برداشته و در یک کاسه کوچک بریزید. سپس اقدام به اضافه کردن میسو به آن کنید. حالا به خوبی آن را بهم بزنید.

 

حالا دیگ را آماده کرده و ترکیب آب گوشت و میسو را که حاضر کرده اید را داخل دیگ بریزید. سپس باقی مواد برای تهیه این سوپ را نیز به قابلمه اضافه کنید.

 

برای اضافه کردن زنجبیل، به خوبی دقت کنید که حتماً له شده باشد که طعم و عطر بهتری به سوپ بدهد.

 

بعد از قرار دادن همه مواد در دیگ، آن را روی شعله قرار دهید و با حرارت متوسط حدوداً ۲۰ دقیقه صبر کنید تا سوپ کاملاً حاضر بشود. بعد از این زمان سوپ میسو که به همراه قارچ تهیه دیده اید آماده سرو شده است.

خواص سوپ میسو

– اگر چه در سوپ میسو نمک زیاد استفاده شده است اما مصرف این سوپ سبب کاهش فشار خون خواهد شد. این نتیجه آزمایشات یکی از دانشگاه های ژاپن است که معتقدند نمک بکار گرفته شده در این سوپ با نمک معمولی متفاوت عمل خواهد کرد.

 

– سوپ میسو شامل، آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی مانند: اسید کجیک، کوماریک، اسید فنولیک و … است. در واقع این مواد می توانند از سرطان جلوگیری کنند. ضمن اینکه میسو به این دلیل که در مدت زمان زیادی تخمیر می شود، عملکرد این ویتامین ها نیز بالاتر خواهد رفت.

 

– مانند دیگر مواد غذایی پروبیوتیک، میسو نیز سبب افزایش عملکرد آنزیم های خاصی از بدن می شود که آنها می تواند سبب جذب بهتر مواد مغذی شوند.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین