درمان زود انزالی

درمان زود انزالی,زود انزالی,درمان انزال زودرس,انزال زودرس,زود انزالی چیست,زود انزالی شدید,c,n hkchgd

درمان زود انزالی در مردان

انزال زودرس زمانی اتفاق می افتد که یک مرد به ارگاسم و انزال خیلی سریع و بدون کنترل می رسد. به عبارت دیگر انزال قبل از اینکه مرد بخواهد اتفاق بیفتاد، به وقوع می پیوندد. ممکن است قبل یا بعد از شروع پیشنوازی یا مقاربت رخ دهد. در این مطلب از سلامت قصد داریم با استفاده از راهنمایی های کاربردی در زمینه درمان زود انزالی شما را راهنمایی کنیم.

عوامل بروز زود انزالی

طبق تحقیقات همدوره ،  بعضی از مردان به دلیل بروز این شرایط استرس های شخصی زیادی را تجربه می کنند. همانطور که از هر ۵ مرد ، یک نفر این مشکل را با عدم کنترل انزال یا انزال زودرس در بعضی از مراحل زندگی تجربه می کند.

 

هنگامی که انزال زودرس اتفاق می افتد بنابراین اغلب با لذت جنسی یک مرد یا شریک جنسی او مداخله می کند. این یک مشکل پزشکی است. عوامل متعددی ممکن است در انزال زودرس همکاری داشته باشند. مشکلات روانشناختی مانند استرس، افسردگی و عوامل دیگر که بر سلامت روانی و عاطفی تاثیر می گذارد می تواند این وضعیت را بدتر کند.

 

با این حال شواهد رو به رشدی وجود دارد که عوامل بیولوژیکی می توانند برخی از مردان را در معرض ابتلا به انزال زودرس قرار دهند. به ندرت انزال زودرس ممکن است توسط یک مشکل فیزیکی خاص ایجاد شود مانند التهاب غده ی پروستات یا مشکل طناب نخاعی.

 

تشخیص زود انزالی

پزشک شما علاوه بر اینکه درباره ی زندگی جنسی شما سوال می کند معاینه فیزیکی نیز انجام می دهد. اگر هر دو مشکل انزال زودرس و یا مشکل رسیدن به نعوظ و حفظ آن را داشته باشید پزشک شما ممکن است دستور آزمایش خون برای بررسی هورمون مردانه(تستسترون)یا آزمایش های دیگر را بدهد.

 

دربعضی موارد پزشک شما ممکن است به شما یک متخصص ارولوژی یا متخصص سلامت روان پیشنهاد دهد که در اختلالات جنسی تخصص دارد.

 

گاهی اوقات انزال زودرس به چند هفته یا چند ماه می رسد. تلاش برای از بین بردن استرس و سایر مسائل روانشناختی ممکن است به بهبود وضعیت کمک کند. سایر مردان دارای مشکلات طولانی مدت در انزال زودرس هستند و نیاز به درمان تخصصی دارند. بعضی از مردان به درمان سریعا پاسخ می دهند در حالی که دیگران در طی یک دوره ی طولانی با این مشکل مبارزه می کنند.

 

راه های پیشگیری از انزال زودرس

راه شناخته شده ای برای پیشگیری از انزال زودرس وجود ندارد با این حال باید راهنمایی های زیر را در نظر بگیرید:

حفظ نگرش سالم نسبت به سکس. اگر احساس اضطراب، گناه یا نا امیدی در مورد زندگی جنسی خود را تجربه کرده اید، به دنبال روان درمانی یا درمان جنسی باشید. این را در نظر داشته باشید که همه می توانند مشکلات جنسی را تجربه کنند.

 

اگر انزال زودرس را تجربه کردید سعی کنید خود را سرزنش نکنید یا احساس بی کفایتی نکنید. سعی کنید به طور آشکار با شریک جنسی خود صحبت کنید تا از از سوء تفاهم جلوگیری شود.

 

راه های درمان انزال زودرس در آقایان

رفتار درمانی یک روش ممکن برای درمان زود انزالی است. به طور معمول روش فشار دادن استفاده می شود. اگر یک مرد حس کند که او در مورد ارگاسم زود رس است او رابطه ی جنسی را قطع می کند، سپس شریک جنسی اش بدنه ی آلت تناسلی را بین انگشت شصت و دو انگشتش فشار می دهد.

 

شریک جنسی او باید فشاری نسبی را درست در زیر آلت به مدت ۲۰ثانیه وارد کند و سپس روابط جنسی را مجددا از سر بگیرد. این روش می تواند تا جایی که لازم باشد تکرار شود.

 

هنگامی که این روش با موفقیت همراه شود، توانایی این را به فرد می دهد که انزال را با فشار به تاخیر بیاندازد و در نهایت با تکرار این کار و رسیدن به کنترل روی انزال، بعد از این می تواند بدون فشار به رابطه ادامه دهد.

 

رفتار درمانی به ۶۰ تا ۹۰ درصد مردان برای زودانزالی کمک می کند. با این وجود این نیاز به همکاری هر دو طرف دارد. همچنین انزال زودرس اغلب باز می گردد و رفتار درمانی اضافی ممکن است نیاز باشد.

 

روش درمانی دیگر به وسیله داروهای شیمیایی است که به تاخیر انداختن انزال کمک می کند. ارگاسم تاخیری یک عارضه ی جانبی معمول دارو های خاص است. به ویژه داروهایی که برای درمان افسردگی استفاده می شود. این موضوع درباره ی مردانی که افسرده نیستند صدق می کند.

 

وقتی که این نوع از داروها به مردانی که انزال زودرس را تجربه کرده اند داده می شود می توانند ارگاسم را تا چندین دقیقه به تاخیر بیاندازد.

 

داروهای مورد استفاده برای این نوع درمان شامل: بازدارنده های انتخابی بازجذب سروتونین مانند فلوکستین، پاروکستین، سرترالین و دارو های ضد افسردگی ۳ حلقه ای مانند کلومیپرامین است.

 

برخی از مردان مبتلا به انزال زودرس ممکن است از داروهایی که مهار کننده های فسفودی استراز نامیده می شوند بهره مند شوند مانند: سیلدنافیل (ویاگرا) وردنافیل (لویترا) تادالافیل (سیالیس). مهار کننده ی فسفودی استراز می تواند به تنهایی یا با ترکیب با یک SSRI استفاده شود.

 

البته کرم های موضعی نیز موجود است که می تواند تا حدی آلت تناسلی را بی حس کند و محرک هایی را که باعث ارگاسم می شوند کاهش دهد.

 

و اما یکی دیگر از گزینه ها این است که حین تماس جنسی، از یک یا چند کاندوم استفاده کنید. با این حال این تکنیک ها ممکن است در طول رابطه ی جنسی موجب آرامش و لذت بیشتر فرد شود.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین