طرز تهیه دسر انبه

طرز تهیه دسر انبه,دسر انبه,انبه,mango,mango dessert,nsv hkfi,deser anbe

طرز تهیه دسر انبه
از دسر های بی نظیری که طعم بسیار لطیفی دارد، می توان به دسر انبه اشاره کرد. مجلسی بودن این دسر خوشمزه از دلایل محبوبیت این دسر محسوب می شود. برای مهمانی های خانوادگ این دسر پای ثابت اکثر خانه ها می باشد. اما اگر شما از افرادی هستید که تا کنون این دسر فوق العاده را تجربه نکرده اند، توصیه می کنیم ادامه این مطلب از همدوره را به منظور آموزش طرز تهیه دسر انبه مطالعه نمایید.
مواد لازم در جدول زیر را تهیه کرده و بلافاصله شروع به درست کردن این دسر کنید تا از طعم بی نظیر آن و از خواص انبه برای سلامت بدن بی نصیب نمانید.
مواد لازم طرز تهیه دسر انبه
انبه ( خرد شده )۴ عدد
کرم کارامل۲ بسته
شیر۲ لیوان
بستنی انبه۱ بسته

دستور و روش تهیه

در اولین مرحله از تهیه دسر انبه با بستنی، نیاز به یک قابلمه ترجیحاً کوچک داریم. بعد از تهیه قابلمه، شیر را به آن اضافه کرده و سپس کارامل را نیز به شیر بیفزائید. سپس این دو را به خوبی با یکدیگر ترکیب نموده و بعد قابلمه را روی شعله قرار دهید.

 

ترکیب داخل قابلمه باید به جوش بیاید، پس مرتباً آن را بهم زده تا این اتفاق بیوفتد. زمانی که حس کردید که به جوش آمده است، آن را از روی شعله بردارید. سپس قابلمه را در گوشه ای قرار داده تا از حرارت آن کم شود.

 

نیاز به یک مخلوط کن داریم. بعد از آماده کردن آن، ترکیب شیر و کارامل را داخل مخلوط کن بریزید. انبه هایی که از قبل خرد شده اند را نیز به مخلوط کن اضافه کنید. بستنی که از قبل، به دمای محیط رسانده اید را نیز به باقی مواد بیفزائید.

 

حال مخلوط کن را روشن کرده تا همه مواد با هم ترکیب شوند. بعد از آنکه به خوبی همه مواد را با هم مخلوط کردید، دسر انبه و بستنی ما کاملاً حاضر شده است که می توانید آن را در لیوان های سرو بریزید.

 

سپس هر یک از لیوان ها را به مدت حداقل ۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا اصطلاحاً ببندد. زمانی که می خواهید دسر را سرو کنید، جهت تزئین از تکه های انبه استفاده نمایید. هر چند بنا به سلیقه می توانید از هر چیزی که دوست دارید هم استفاده کنید.

 

خواص انبه

– با مصرف انبه می توانید، سلامت استخوان هایتان را تضمین کنید.

 

– افرادی که به دیابت مبتلا هستند، می توانند برای کمک به درمان دیابت از انبه استفاده کنند.

 

– اگر می خواهید موهایتان را تقویت کنید، انبه گزینه مناسبی خواهد بود. هر روزه ۱ فنجان انبه مصرف کنید.

 

– وجود فیبر کافی در انبه می تواند برای جلوگیری از یبوست بسیار مفید باشد.

 

– با توجه به افزایش بیماری های قلبی در افراد، برای جلوگیری از اینگونه بیماری ها می توانید از انبه استفاده کنید.

 

– انبه می تواند سرماخوردگی را نیز رفع کند. به این دلیل که ویتامین c و ویتامین a در خود دارد.

 

– گفته می شود که هسته های خشک شده این میوه مثل خمیردندان عمل خواهد کرد که سبب محکم شدن استخوان ها خواهد شد.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین