طرز تهیه آش آبادانی

طرز تهیه آش آبادانی,آش آبادانی,آش,Ha Hfhnhkd,ashe abadani,آش آبادانی اصیل,آش شله قلمکار

طرز تهیه آش آبادانی

از انواع آش بسیار خوشمزه که مثل پیتزا کش هم می آید و بسیار غلیظ است می توان به آش آبادانی اشاره کرد. دقیقاً به همین علت است که از این آش در وعده صبحانه استفاده می شود. هر چند در دیگر وعده ها نیز از این آش می توانید استفاده کنید. در این مطلب از آموزش آشپزی قصد داریم تا طرز تهیه آش آبادانی خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

 

این آش خوشمزه را معمولاً آبادانی های عزیز، بسیار تند مصرف می کنند پس اگر غذاهای تند دوست دارید حتماٌ یک بار هم که شده این آش را امتحان کنید. با مواد اولیه ای که در جدول زیر قرار داده ایم می توانید حداکثر برای ۵ نفر آش تهیه نمایید. بدیهی است که برای تعداد نفرات بیشتر باید مقدار هر کدام را افزایش دهید.

مواد لازم طرز تهیه آش آبادانی
گوشت گوساله۲۵۰ گرم
برنج۳۰۰ گرم
عدس۱۵۰ گرم
تره۵۰۰ گرم
نخود۷۵ گرم
لوبیا سفید۷۵ گرم
پیاز۲ عدد
زردچوبهنصف قاشق چای خوری
روغن مایعبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
فلفل قرمزنصف قاشق چای خوری
نعناع خشک۲۰ گرم
گوشت چرخ کرده گوساله۵۰ گرم
کشکبه مقدار لازم

دستور پخت و طرز تهیه

۱) ابتدا باید حبوباتی مانند نخود و لوبیا را به مدت ۲۴ ساعت خیس دهید. همچنین همین کار را با عدس و برنج کنید و ۴ ساعت قبل از تهیه آش آنها را خیس دهید. بعد از انجام این کارها، آب را در قابلمه ای ریخته، و نخود را نیز اضافه کنید. قابلمه را تا ۱ ساعت روی شعله بگذارید.

 

۲) یکی از پیازها را برداشته و آن را رنده نمایید و برای اینکه آب اضافی اش از بین برود آن را روی شعله حرارت دهید. حالا باید مقداری روغن اضافه کنید و گوشت را پشت بند آن به مواد اضافه نمایید. صبر کنید تا گوشت تغییر رنگ بدهد.

 

۳) کمی بعد باید اقدام به اضافه کردن زردچوبه نمایید. کمی صبر کنید و گوشت و لوبیا سفید را به قابلمه اضافه کنید. حالا باید ۱۲۰ دقیقه اجازه دهید تا با شعله کم بپزند.

 

۴) به سراغ ریختن آب روی برنج و عدس بروید و بهد از این کار آن را به مواد بیفزائید. حالا به مدت ۶۰ دقیقه باید همه مواد با هم بپزند. بعد از این مدت باید به قابلمه آش، تره، فلفل سیاه، نمک و فلفل قرمز اضافه کنید و کم کم آش را بهم بزنید تا ته نگیرد.

 

 

۵) تابه ای حاضر کرده و کمی روغن در آن  بریزید و روی شعله بگذارید. نعناع را نیز به تابه اضافه نمایید. دقت کنید که داغ نشود چرا که نعناع تلخ خواهد شد. همین که روغن داغ شد تابه را بردارید.

 

۶) یک پیاز هم در تابه ای حرارت دهید تا تفت بخورند. رنگش باید طلایی شود. بعد گوشت چرخ کرده را به تابه بیفزائید. صبر کنید تا تغییر رنگ پیدا کند. آب ِ گوشت هم باید به طور کامل تبخیر شود.

 

۷) یادآور می شویم که در زمان تفت با استفاده از قاشق چوبی گوشت را از هم باز نمایید. همین که حس کرده اید آش پخته شد قابلمه را از روی شعله بردارید و گوشت را از قابلمه درآورید.

 

۸) سپس گوشت را ریز کنید و با استفاده از یک گوشکوب آن را بکوبید و دوباره درون قابلمه قرار دهید و بهم بزنید. آش در این لحظه کاملاً حاضر شده است که می توانید آن را با نعناع داغ و گوشت چرخ کرده تزئین نمایید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین