طرز تهیه خورش گوجه فرنگی

طرز تهیه خورش گوجه فرنگی,طرز تهیه خورش گوجه,خورش گوجه فرنگی,o,va ',[i tvk'd

طرز تهیه خورش گوجه فرنگی

یکی از خورش های بسیار خوشمزه شمالی ها خورش گوجه است. این خورش رنگ و روی بسیار خوبی خواهد داشت که می توانید از آن به عنوان یک وعده غذایی سالم و  مناسب استفاده کنید.در جدول زیر برای حدوداً ۴ نفر خورش گوجه در نظر گرفته شده است که اگر می خواهید این مقدار را بیشتر کنید، می بایست به هر کدام از مواد اولیه به دلخواه اضافه کنید. در نظر داشته باشید که ما در این خورش گوشت هم اضافه کرده ایم تا کیفیت کار را بالا ببریم در بخش آموزش آشپزی همراه با ما باشید

 

مواد لازم طرز تهیه خورش گوجه فرنگی
گوجه فرنگی ( فیله شده )۵۰۰ گرم
گوشت۹۰۰ گرم
آب۴ پیمانه
پیاز بزرگ۱ عدد
روغن زیتونبه اندازه کافی
نمک و فلفلهر کدام به اندازه کافی

 

۱) در گام نخست، قابلمه ای برداشته و روی شعله بگذارید تا آرام آرام گرم شود. کمی در آن روغن زیتون هم بریزید تا داغ شود. سپس اقدام به اضافه کردن پیاز کرده، صبر کنید تا تفت بخورند. در این حین به سراغ گوشت بروید و آن را خرد نمایید.

 

۲) به قابلمه گوجه ها را بیفزائید. همین که دو الی ۳ دقیقه روی شعله باشند کفایت می کند. گوجه ها باید نرم و البته آبکی بشوند. کمی بعد مقداری آب و گوشت را به قابلمه بیفزائید.

 

۳) هر از گاهی مواد درون قابلمه را بهم زده و اگر حس کردید که آب گوشت کم شده است و این یعنی گوشت ها نپخته اند، مقداری آب به قابلمه افزوده و سپس اجازه دهید تا آرام آرام گوشت بپزد.

 

۴) همچنین اگر چند ساعت بعد گوشت ها به خوبی پخته شدند اما آب داخل قابلمه زیاد بود، ابتدا درب قابلمه را برداشته سپس شعله را زیاد کنید تا خورش قوام بیاید و آب اضافی هم تبخیر شود.

 

۵) بعد از انجام این مرحله، خورش گوجه با گوشت ما آماده شده که می توانید به آن زرشک و یا جعفری بیفزائید و تزئین کنید. ادویه را نیز به دلخواه اضافه نموده و در آخر با برنج سرو نمایید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین