طرز تهیه ترشی گوجه سبز

ترشی گوجه سبز , طرز تهیه ترشی گوجه سبز , دستور ترشی گوجه سبز

ترشی گوجه سبز یکی از انواع ترشی های خوشمزه و خاص ایرانی است. گوجه سبز از میوه هایی محسوب می شود که در فصل تابستان طرفداران بسیاری دارد با تهیه این ترشی می توانید در فصل پاییز و زمستان هم از خوردن این میوه خوشمزه لذت ببرید.

با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای تست مقدار کمی ترشی گوجه سبز تهیه نمایید. در صورتی که می خواهید ترشی بیشتر یا کمتری تهیه کنید کافیست که مقدار مواد لازم را ضرب یا تقسیم کنید. با دستور طرز تهیه ترشی گوجه سبز در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم ترشی گوجه سبز
گوجه سبز۵۰۰ گرم
ترخون۲ شاخه
سرکه سفیدیه اندازه کافی
نمکیه اندازه کافی

طرز تهیه ترشی گوجه سبز

ابتدا گوجه سبزها را با دقت تمیز کنید و بشویید ، سپس آبکشی کنید و با یک دستمال تمیز خشک کنید. باید گوجه سبزها را به صورتی خشک کنید که هیچگونه نَم و رطوبتی نداشته باشند زیرا رطوبت باعث می شود ترشی خیلی زود کپک بزند و از بین برود.

گوجه سبزها را به همراه ترخون داخل ظرفی که برای تهیه ترشی در نظر گرفته اید بریزید. نکته مهم در مورد ترشی گوجه سبز این است که حتما باید از ظرف شیشه ای برای تهیه این ترشی استفاده شود و به هیچ وجه از ظرف پلاستیکی استفاده نکنید.

پس از اینکه گوجه سبزها را داخل ظرف شیشه ای ریختید سرکه را با کمی نمک مخلوط کنید و روی گوجه سبزها بریزید به صورتی که سرکه روی گوجه سبزها را به طور کامل بگیرد. ظرف ترشی را به مدت ۲ هفته در جای خشک و خنک قرار دهید تا آماده شود.

همچنین ببینید : ترشی فلفل سبزترشی بندریترشی انارترشی کلم قرمز


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین