طرز تهیه خورش کنگر

خورش کنگر , خورشت کنگر , طرز تهیه خورش کنگر , دستور پخت خورش کنگر , o va k v

خورش کنگر یکی از خورش های سنتی و بسیار پر فایده ایرانی است. این خورش خوشمزه مانند خورش ریواس یک خورش فصلی است. با یک جستجوی ساده در اینترنت متوجه خواهید شد که کنگر چه خواص بی نظیری دارد.

در این آموزش کامل ترین روش طرز تهیه خورش کنگر را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر خورش کنگر تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه خورش کنگر در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم خورش کنگر
گوشت خورشتی۳۰۰ گرم
کنگر۶۰۰ گرم
نعناع و جعفری۱۵۰ گرم
لیمو عمانی۲ عدد
پیاز۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
زردچوبهبه اندازه کافی
فلفل سیاهبه اندازه کافی
نمکبه اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا پیاز را خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن در یک قابلمه مناسب تفت می دهیم. پس از اینکه پیاز سبک شد قطعات گوشت خورشتی را به همراه مقداری زردچوبه اضافه میکنیم و تفت دادن پیاز و گوشت را ادامه می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند.

در مرحله بعد چند لیوان آب جوش به مخلوط گوشت و پیاز اضافه می کنیم و پس از بستن درب قابلمه اجازه می دهیم با حرارت متوسط گوشت کاملا بپزد. در همین حین کنگرها را با دقت تمیز می کنیم و پس از شستشو خرد می کنیم.

در ادامه نعناع و جعفری را به صورت ساطوری خرد می کنیم. در مرحله بعد کنگر را به همراه جعفری و نعناع برای چند دقیقه در مقداری روغن تفت می دهیم سپس زمانی که گوشت نیمپز شد سبزیجات تفت داده شده را به قابلمه اضافه می کنیم.

لیمو عمانی ها را یک ساعت زودتر با چنگال سوراخ می کنیم و در یک لیوان آب قرار می دهیم تا خورش را تلخ نکنند. در مرحله بعد لیمو عمانی را به همراه رب گوجه فرنگی ، نمک و فلفل سیاه به خورش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورش جا بیفتد.

حدود ۳ ساعت برای جا افتادن خورش کنگر زمان نیاز است. در پایان پس از اینکه آب خورش کم شد و خورش روغن انداخت و به خوبی جا افتاد آنرا به همراه برنج سرو می کنیم. این خورش طعمی مانند خورش کرفس دارد و مانند خورش کرفس فواید بسیاری برای بدن دارد.

همچنین ببینید : خورش اسفناجقورمه سبزیخورش انار خورش بامیهخورش کرفس


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین