طرز تهیه کرم کارامل

کرم کارامل,kerem karamel,دسر کرم کارامل,طرز تهیه کرم کارامل,دستور کرم کارامل,;vl ;hvhlg

کرم کارامل یکی از مرسوم ترین دسر های ما ایرانیان در مجالس و مهمانی ها است. این دسر خوشمزه یک دسر غربی است و توسط فرانسوی ها برای اولین بار تهیه شده است. دسر کرم کارامل را با طعم های مختلفی می توان تهیه کرد. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ الی ۵ نفر کرم کارامل تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه کرم کارامل در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم کرم کارامل
تخم مرغ۵ عدد
خامه۳۰۰ میلی لیتر
شیر۱ فنجان
شکر۱ فنجان
وانیلنصف قاشق چایخوری

دستور طرز تهیه

اولین کار روشن کردن فر است. فر را روشن کنید و روی درجه ۱۷۰ درجه سانتیگراد قرار دهید. سه چهارم از شکر را به همراه یک فنجان آب در ظرفی مانند شیرداغ کن می ریزیم و به مدت ۵ دقیقه روی حرارت قرار می دهیم تا شکر حل شود.

برای اینکه شکر سریعتر حل شود باید شکر را هم بزنیم تا کامل در آب حل شود. بعد از اینکه شکر حل شد حرارت زیر شیر داغ کن را زیاد کمی کنیم و حدود ۵ دقیقه اجازه می دهیم سربت بجوشد و رنگش طلایی شود. در این مرحله نیازی به هم زدن شربت نیست.

پس از اینکه شربت آماده شد آنرا به مدت ۳ دقیقه کنار می گذاریم تا سرد شود. سپس آن را به میزان مساوی در ۴ فنجان مخصوص فر می ریزیم. اگر فنجان مخصوص فر ندارید می توانید کل شربت کاراملی را در یک ظرف بریزید و پس از آماده شدن آن را برش بزنید.

در یک طرف دیگر خامه را به همراه شیر و وانیل می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. حدود ۸ دقیقه باید این مواد را روی حرارت قرار دهیم و هم بزنیم تا زمانی که شیر در کناره های قابلمه ایجاد حباب کند و در حال به جوش آمدن باشد.

حالا قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم. در این مرحله تخم مرغ ها را به همراه باقیمانده شکر در ظرفی می ریزیم و با همزن خوب می زنیم تا رنگ تخ مرغ ها کرمی شود. در اینجا مخلوط خامه را کم کم به آن اضافه می کنیم و با همزن هم می زنیم.

زمانی که مخلوط خامه تمام شد و مایه به دست آمده یکدست شد آنرا روی فنجان ها اضافه می کنیم. سپس فنجان های مخصوص فر را در سینی فر می چینیم. باید سینی فر لبه دار باشد چون می خواهیم در آن مقداری آب بریزیم.

کف سینی فر را آنقدر آب جوش می ریزیم تا دو سوم فنجان ها را آب بگیرد. حالا سینی را داخل فر که از قبل گرم کرده ایم قرار می دهیم و به مدت ۳۰ دقیقه زمان نیاز است تا کرم کارامل آماده شود. زمانی که کرم کارامل سفت شود آماده است و باید از فر خارج شود.

فنجان ها را از داخل سینی فر خارج می کنیم و در جایی قرار می دهیم تا خنک شوند. سپس در یخچال می گذاریم تا خوب جا بیفتند. بهتر است یک روز قبل از مصرف ، کرم کارامل ها را در یخچال قرار دهید. برای خارج کردن کرم کارامل از داخل فنجان هم می توانید از یک چاقوی نازک استفاده کنید.

به طوری که با چاقو اطراف کرم کارامل که به لبه فنجان چسبیده را جدا کنیم و فنجان را در ظرفی که برای سرو کرم کرامل در نظر گرفته ایم به آرامی و با دقت بر می گردانیم سپس در صورت تمایل آنرا تزیین می کنیم و بلافاصله سرو می کنیم.

کرم کارامل,دسر کرم کارامل,طرز تهیه کرم کارامل,دستور کرم کارامل


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین