خواص جو

خواص جو,عوارض جو,khavas jo,زیان های جو,فواید جو, o,hw [,

جو

همه چیز در مورد جو

جو یکی از غلات پر مصرف است. چرخه زندگی جو یک سال است و در خانواده گرامینه ها یا همان گندمیان دسته بندی می شود. احتمال می رود که کشت جو از اتیوپی و آسیای جنوب غربی آغاز شده باشد. نام علمی جو به انگلیسی Hordeum vulgare است.

در گذشته جو به عنوان یکی از مهم ترین منابع غذایی به شمار می رفته است ولی امروزه بیشتر برای خوراک دام و بعضی مصارف خوراکی مورد استفاده قرار می گیرد. از معروف ترین غذاهایی که با جو تهیه می شود می توان به آش جو و سوپ جو اشاره کرد.

خواص جو

ضد سرطان

یکی از پزشکان صاحب نظر در علوم تغذیه به نام ترول می گوید که در دانه های گیاهی مانند جو مواد شیمیایی وجود دارد که معروف به مهارکننده های پروتئار هستند. این مواد عواملی که باعث ایجاد سرطان می شوند را در بستر روده ها سرکوب می کنند و به همین خاطر جو در میان مواد ضد سرطان قرار می گیرد.

خواص جو,عوارض جو,مضرات جو,زیان های جو,فواید جو,جو

سلامت دستگاه گوارش

‎یکی از خواص جو این است که می تواند به سلامت دستگاه گوارش کمک زیادی کند. جو حاوی مقادیر غنی فیبر است و می تواند بدن را از سموم پاک کند. ضمن اینکه می تواند به عنوان منبع سوختی برای باکتری های مفید موجود در روده عمل کند.

این باکتری های وظیفه کمک به تخمیر شدن محتوای فیبر در بدن را دارند. در نتیجه این تخمیر شدن اسید بوتیریک به وجود می آید که سوخت اولیه و اصلی سلول های روده است. مصرف جو باعث می شود زمان اجابت مزاج کاهش یابد و شکم شما تمیز شود.

خواص ذرت,عوارض ذرت,مضرات ذرت,زیان های ذرت,فواید ذرت,ذرت

کنترل کلسترول خون

یکی از فواید جو این است که می تواند به تعادل کلسترول خون کمک کند. جو حاوی مقادیر مناسبی از فیبرهای محلول و نامحلول است و مصرف آن به تعادل کلسترول خون کمک می کند. ضمن اینکه مصرف جو به خاطر اینکه حاوی کلسترول و چربی کمی است توصیه می شود.

خواص تخم شربتی,مضرات تخم شربتی,زیان های تخم شربتی,فواید تخم شربتی,تخم شربتی

پیشگیری از پوکی استخوان

جو حاوی مقادیر مناسبی از فسفر و مس است که می تواند به سلامت استخوان ها کمک شایانی کند. فسفر موجود در جو برای درمان و نگهداری از استخوان ها و دندان بسیار مفید است. برای درمان طبیعی پوکی استخوان می توانید با مشورت متخصص تغذیه از جو استفاده نمایید.

زیان های جو

ایجاد اسهال

یکی از مضرات جو در مصرف افراطی این است که باعث می شود مشکلاتی برای شما پیش بیاید. یکی از این مشکلات ابتلا به اسهال است. ضمن اینکه توصیه شده اگر می خواهید آرد جو با سبوس کامل مصرف کنید اگر تکه های سبوب درشت میان آرد هست حتما آنها را جدا کنید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین